A Ferrari német világklasszisát ünnepelni érkeztek a szurkolók a hockenheimi pályára, s azt látni, hogy hazai pályán is olyan parádés versenyzéssel lepi meg őket, mint tette, teszi azt az idei futamokon. Nem csalódtak, folytatta, s ismét a német és az olasz himnusz hangjaitól volt hangos a németországi F–1-es pálya.
A felvezető kör után már valamennyi pilóta elfoglalta a helyét a rajtrácson, amikor a francia Olivier Panis, a Toyota versenyzője jelezte, műszaki hiba hátráltatja. Így néhány percet késett a start, ám a kényszerszünet alatt sem sikerült tökéletesen megjavítani az autóját, ezért letolták azt az aszfaltcsíkról, s csak tizenkilencen kezdték meg a második felvezető kört, majd az azt követő 67 körös versenyt.
Az élről induló Schumacher szinte könnyedén őrizte meg a pozícióját, a szombaton második Montoya viszont visszaesett a hetedikre. Még az első körben Barrichello hátulról nekiment Coulthardnak, s az autójáról lerepült az első légterelő. Baumgartner Zsolt ekkor a 17. helyen volt, megelőzve a Minardi-Cosworth másik pilótáját, Brunit, a bokszból startoló Panist, illetve a bokszutcába behajtani kénytelen Barrichellót.
Az ezt követő körökben Schumacher, mint rendesen, fokozatosan növelte az előnyét, érzékeltetve, hogy ezen a napon (is) ő az úr a Formula–1-ben.
A 13. körben Räikkönen autójának hátsó szárnya a célegyenesben leszakadt, s az irányíthatatlan kocsi a gumifalnak csapódott, a finn klasszis kiesett. Ennek köszönhetően Alonso került a második helyre, Coulthard a harmadikra, miközben Zsolt először járt a bokszutcában.
A gyors, ám eseménytelen futamon annyi történt csupán, hogy Schumacher egyre nagyobb előnynyel vezetett, mögötte azonban többen is kemény csatát vívtak. Baumgartner időközben is tartotta az előnyét és a 18. helyét a csapattárs Bruni előtt. Sőt, amikor da Matta és Heidfeld kiesett, a magyar pilóta feljött a 16. helyre.
A legjobb három sorrendje az utolsó körökben sem változott, pedig Button folyamatosan küzdött a sisakjával. Az egyik kezével tartotta az időről időre félrecsúszó védőeszközt, a másikkal pedig irányította az autóját. Mindezt sokszor 300 kilométeres sebesség mellett… A célba a várt trió érkezett meg – a várt sorrendben: a futamot Schumacher nyerte, maga mögé utasítva Buttont, Alonsót és nem mellesleg, már megint, az egész mezőnyt.
Baumgartner azért nyert nekünk egy „háziversenyt”, a 16. helyen ért célba, egy perccel maga mögé utasítva az istállótársat, Brunit.
A fényévvel vezető Schumacher természetesen elégedett volt: „Csodálatos hétvégét zártunk, hiszen szombaton edzéselső lettem, most pedig győzelmet ünnepelhettem. Pedig nem volt könnyű dolgom, főleg az elején, amikor Räikkönen szorosan mögöttem száguldott. Lényeges volt, hogy a csapat ismét nagyszerűen dolgozott.
A Német Nagydíj végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1:23:54,848, 2. Button (angol, BAR-Honda) 8,388 mp hátrány, 3. Alonso (spanyol, Renault) 16,351 mp. h., 4. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 19,231 mp. h., 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 23,055 mp. h., 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 41,108 mp. h., 7. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 41, 956 mp. h., 8. Szato (japán, BAR-Honda) 46,842 mp. h., …16. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 4 kör h. A világbajnokság állása. Versenyzők: 1. M. Schumacher 110, 2. Barrichello 74, 3. Button 61, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso (spanyol, Renault) 39, 6. Montoya 33, …19. Baumgartner 1. Csapatok: 1. Ferrari 184, 2. Renault 85, 3. BAR-Honda 76, 4. Williams-BMW 47, 5. McLaren-Mercedes 37, 6. Sauber-Petronas 18.