A Ferrari már most a csúcsra érhet

F O R M U L A – 1 Vasárnap kerül sor az 55. Formula–1-es világbajnokság tizenharmadik futamára, a Magyar Nagydíjra, ez lesz a tizenkilencedik a mogyoródi futamok sorában. A Hungaroring felkészült, ebben az évben is tökéletes pálya és rendezés várja a húsz pilótát, akik eldöntik egymás között, ki locsolhatja boldogan a pezsgőt a vasárnapi eredményhirdetés után.

2004. 08. 13. 17:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy kockázatot nem vállal az, aki kijelenti, hogy az idei Magyar Nagydíj a Ferrariról és Michael Schumacherről szól majd. Az idén fantasztikusat nyújtó német tovább gyarapíthatja elképesztő csúcslistáját. Ennek egyetlen feltétele van. Az, hogy nyerjen Mogyoródon, s erre jó esélye van. A szupersztár ugyanis az idei tizenkét futam közül csak egyszer nem győzött. Ezzel beállította a két évvel ezelőtti rekordját, s ha minden az elképzelései szerint zajlik, a Hungaroringen ismét átírja a sportág történelemkönyvét.
Igaz, a saját világbajnoki címét ezzel még nem biztosítja be, a csapata azonban már megünnepelheti a győzelmet. Hogy meglesz-e a konstruktőri cím, arról tán fölösleges vitát nyitni, ugyanis az idei első starttól kezdve csak az időpontja volt kérdéses annak.
A Ferrari 99 ponttal előzi meg a második helyezett Renault-istállót, a hátralévő hat viadalon pedig legjobb esetben 108 pontot gyűjthetnek a csapatok. Vagyis az Alonso, Trulli párosnak legalább 10 ponttal kell(ene) többet szereznie vasárnap ahhoz, hogy a Schumacher, Barichello duó ne döntse el végérvényesen az összetett versenyt. Erre, mármint az olasz istálló legyőzésére, nem sok esélye van a franciának.
A két verhetetlen mögött az összetettben harmadik helyen álló Jenson Button bízik abban, hogy a világbajnokság hét végi futamán is sikeres lesz, s újabb dobogós hellyel erősítheti meg a pozícióját. Az angol nem törődik azzal, hogy napok óta nyilatkozatháború zajlik az átigazolásával kapcsolatban. Az istállója, a BAR-Honda ugyanis nem akar lemondani a szolgálatairól, noha ő biztos abban,
hogy 2005-ben ismét a Williams-BMW-t erősíti.
– Legalább olyan sikeresek lehetünk a Hungaroringen, mint a Német Nagydíjon voltunk, amelyen második lettem. A magyarországi pálya ugyanis kedvez az autónknak, s mi élni is fogunk a lehetőséggel – mondta a versenyző.
Baumgartner Zsolt teljes koncentrációval készül a futamra, hiszen a magyar közönség előtt is szeretné bebizonyítani, hogy a korábbi pontszerzése nem a véletlen műve volt.
– A pályát jól ismerem, tudom a legnehezebb pontjait, s remélem, hogy élni is tudok a hazai pálya adta előnyökkel – nyilatkozta Zsolt.



AZ EDDIGI GYŐZTESEK. 1986: Nelson Piquet (brazil, Williams-Honda) 2:00:34,508. 1987: 1. Piquet 1:59:26,793.1988: 1. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:57:47,081. 1989: 1. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:49:38,650. 1990: 1. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:49:30,597. 1991: 1. Senna 1:49:12,796. 1992: 1. Senna 1:49:19,216. 1993: 1. Damon Hill (angol, Williams-Renault) 1:47:39,098. 1994: 1. Michael Schumacher (német, Benetton-Ford) 1:48:00,185. 1995: 1. Hill 1:46:25,721. 1996: 1. Jacques Villeneuve (kanadai, Williams-Renault) 1:46:21,134. 1997: 1. Villeneuve 1:45:47,149.1998: M. Schumacher 1:45:25,550. 1999: 1. Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes) 1:46:23,536. 2000: 1. Häkkinen 1:45:33,869. 2001: 1. M. Schumacher 1:41:49,675. 2002: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:41:49,001. 2003: 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:39:01,46.
A MENETREND. Augusztus 13., péntek: 1. szabadedzés: 11 óra, 2. szabadedzés: 14. Augusztus 14., szombat: 3. szabadedzés: 9, 4. szabadedzés: 10.15,
1. időmérő edzés: 13, 2. időmérő edzés: 14. Augusztus 15., vasárnap: Magyar Nagydíj: 14 (versenytáv: 70 kör, 306,663 km).
A VB ÁLLÁSA. Versenyzők: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 110 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 74, 3. Button (angol, BAR-Honda) 61, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso (spanyol, Renault) 39, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 33, 7. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 19, 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 18, … 19. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 1. Csapatok: 1. Ferrari 184, 2. Renault 85, 3. BAR-Honda 76, 4. Williams-BMW 47, 5. McLaren-Mercedes 37, 6. Sauber-Petronas 18.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.