Nagy kockázatot nem vállal az, aki kijelenti, hogy az idei Magyar Nagydíj a Ferrariról és Michael Schumacherről szól majd. Az idén fantasztikusat nyújtó német tovább gyarapíthatja elképesztő csúcslistáját. Ennek egyetlen feltétele van. Az, hogy nyerjen Mogyoródon, s erre jó esélye van. A szupersztár ugyanis az idei tizenkét futam közül csak egyszer nem győzött. Ezzel beállította a két évvel ezelőtti rekordját, s ha minden az elképzelései szerint zajlik, a Hungaroringen ismét átírja a sportág történelemkönyvét.
Igaz, a saját világbajnoki címét ezzel még nem biztosítja be, a csapata azonban már megünnepelheti a győzelmet. Hogy meglesz-e a konstruktőri cím, arról tán fölösleges vitát nyitni, ugyanis az idei első starttól kezdve csak az időpontja volt kérdéses annak.
A Ferrari 99 ponttal előzi meg a második helyezett Renault-istállót, a hátralévő hat viadalon pedig legjobb esetben 108 pontot gyűjthetnek a csapatok. Vagyis az Alonso, Trulli párosnak legalább 10 ponttal kell(ene) többet szereznie vasárnap ahhoz, hogy a Schumacher, Barichello duó ne döntse el végérvényesen az összetett versenyt. Erre, mármint az olasz istálló legyőzésére, nem sok esélye van a franciának.
A két verhetetlen mögött az összetettben harmadik helyen álló Jenson Button bízik abban, hogy a világbajnokság hét végi futamán is sikeres lesz, s újabb dobogós hellyel erősítheti meg a pozícióját. Az angol nem törődik azzal, hogy napok óta nyilatkozatháború zajlik az átigazolásával kapcsolatban. Az istállója, a BAR-Honda ugyanis nem akar lemondani a szolgálatairól, noha ő biztos abban,
hogy 2005-ben ismét a Williams-BMW-t erősíti.
– Legalább olyan sikeresek lehetünk a Hungaroringen, mint a Német Nagydíjon voltunk, amelyen második lettem. A magyarországi pálya ugyanis kedvez az autónknak, s mi élni is fogunk a lehetőséggel – mondta a versenyző.
Baumgartner Zsolt teljes koncentrációval készül a futamra, hiszen a magyar közönség előtt is szeretné bebizonyítani, hogy a korábbi pontszerzése nem a véletlen műve volt.
– A pályát jól ismerem, tudom a legnehezebb pontjait, s remélem, hogy élni is tudok a hazai pálya adta előnyökkel – nyilatkozta Zsolt.
AZ EDDIGI GYŐZTESEK. 1986: Nelson Piquet (brazil, Williams-Honda) 2:00:34,508. 1987: 1. Piquet 1:59:26,793.1988: 1. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:57:47,081. 1989: 1. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:49:38,650. 1990: 1. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:49:30,597. 1991: 1. Senna 1:49:12,796. 1992: 1. Senna 1:49:19,216. 1993: 1. Damon Hill (angol, Williams-Renault) 1:47:39,098. 1994: 1. Michael Schumacher (német, Benetton-Ford) 1:48:00,185. 1995: 1. Hill 1:46:25,721. 1996: 1. Jacques Villeneuve (kanadai, Williams-Renault) 1:46:21,134. 1997: 1. Villeneuve 1:45:47,149.1998: M. Schumacher 1:45:25,550. 1999: 1. Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes) 1:46:23,536. 2000: 1. Häkkinen 1:45:33,869. 2001: 1. M. Schumacher 1:41:49,675. 2002: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:41:49,001. 2003: 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:39:01,46.
A MENETREND. Augusztus 13., péntek: 1. szabadedzés: 11 óra, 2. szabadedzés: 14. Augusztus 14., szombat: 3. szabadedzés: 9, 4. szabadedzés: 10.15,
1. időmérő edzés: 13, 2. időmérő edzés: 14. Augusztus 15., vasárnap: Magyar Nagydíj: 14 (versenytáv: 70 kör, 306,663 km).
A VB ÁLLÁSA. Versenyzők: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 110 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 74, 3. Button (angol, BAR-Honda) 61, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso (spanyol, Renault) 39, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 33, 7. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 19, 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 18, … 19. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 1. Csapatok: 1. Ferrari 184, 2. Renault 85, 3. BAR-Honda 76, 4. Williams-BMW 47, 5. McLaren-Mercedes 37, 6. Sauber-Petronas 18.