Csalódhattak, akik meglepetést vártak. A kettős Ferrari-győzelemről lassacskán úgy beszélhetünk s írhatunk, mint olyasvalamiről, ami természetes. A két vörös autósnál jobban, tökéletesebben nem lehet teljesíteni, így aztán csak tudomásulvétel végett: Schumacher az első rajtkockából indulva, kívülálló számára könnyed „autókázással”, magabiztosan teljesítette a 70 kört, míg a második helyről startoló Barrichello, akár hiszik, akár nem, a második lett.
Magáról a futamról csak anynyit: egyhangú volt, ami a két imént említett sportember „bűne,” bár természetesen nem okolhatók azért, hogy az olasz gyár szakemberei ilyen kiváló autót dugtak alájuk – nem kevés pénzért. Az ember hajlik arra, hogy ha ismét izgalmas, változatos futamokat akar látni, akkor a két Ferrarit valamiféle különversenyen kellene rajthoz állítani. A lényeg, hogy a német négy pilóta híján lekörözte a teljes mezőnyt – Zsoltra például ötöt vert rá –, s úgy nyert, ahogy akart. Az idei 13 futam közül 12-t megnyert, s gyanítható, a szám növekedni fog. Barrichello ezüstje pedig azt jelenti, hogy a csapat-világbajnoki cím is elkelt. A Ferrarit akkor sem tudják már behozni, ha repülőbe ülnek az ellenfelek.
Baumgartner a kiesőknek – köztük volt Raikkönen is – köszönhetően végül a 15. helyet szerezte meg.
Magyar Nagydíj végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1.35:26,131, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 4,696 mp hátrány, 3. Alonso (spanyol, Renault) 44,599 mp h., 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:02,613 p h., 5. Button (angol, BAR-Honda) 1:07,439 p h., 6. Szato (japán, BAR-Honda) 1 kör h., … 15. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 5 kör h. Az összetettben. Versenyzők: 1. Schumacher 120 pont, 2. Barrichello 82, 3. Button 65, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso 45, 6. Montoya 38, … 19. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 1. Csapatok: 1. Ferrari 202, 2. Renault 91, 3. BAR-Honda 83, 4. Williams-BMW 54, 5. McLaren-Mercedes 37.
SZERZŐDÉSHOSSZABBÍTÁS. Az idei Magyar Nagydíj napjai során nemcsak a pályán és a boxokban volt nagy a sürgés-forgás, hanem a tárgyalóasztal mellett is. Bernie Ecclestone, a Formula–1 főnöke, mindenhatója találkozott a Magyar Nagydíj szervezőivel, s megállapodtak abban, hogy „marad a ring,” vagyis a már megrendezett 19 futam után garantáltan újabb hétre kerül sor Magyarországon, azaz 2011-ig biztosan nálunk köröznek majd a pilóták.