A ringen is Schumacher…

F O R M U L A – 1 Tegnap délután a mogyoródi Hungaroringen rendezték meg a Formula–1-es autók újabb világbajnoki futamát, a Magyar Nagydíjat. Amint várható volt, a két Ferrari-pilóta nem engedte meg, hogy felboruljon a papírforma. A világbajnoki cím védője, Michael Schumacher magabiztosan nyert, csapattársa, Rubens Barrichello a második lett, a Ferrari pedig megnyerte a konstruktőrök versenyét. Baumgartner 15. lett.

Róth Ferenc
2004. 08. 16. 18:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csalódhattak, akik meglepetést vártak. A kettős Ferrari-győzelemről lassacskán úgy beszélhetünk s írhatunk, mint olyasvalamiről, ami természetes. A két vörös autósnál jobban, tökéletesebben nem lehet teljesíteni, így aztán csak tudomásulvétel végett: Schumacher az első rajtkockából indulva, kívülálló számára könnyed „autókázással”, magabiztosan teljesítette a 70 kört, míg a második helyről startoló Barrichello, akár hiszik, akár nem, a második lett.
Magáról a futamról csak anynyit: egyhangú volt, ami a két imént említett sportember „bűne,” bár természetesen nem okolhatók azért, hogy az olasz gyár szakemberei ilyen kiváló autót dugtak alájuk – nem kevés pénzért. Az ember hajlik arra, hogy ha ismét izgalmas, változatos futamokat akar látni, akkor a két Ferrarit valamiféle különversenyen kellene rajthoz állítani. A lényeg, hogy a német négy pilóta híján lekörözte a teljes mezőnyt – Zsoltra például ötöt vert rá –, s úgy nyert, ahogy akart. Az idei 13 futam közül 12-t megnyert, s gyanítható, a szám növekedni fog. Barrichello ezüstje pedig azt jelenti, hogy a csapat-világbajnoki cím is elkelt. A Ferrarit akkor sem tudják már behozni, ha repülőbe ülnek az ellenfelek.
Baumgartner a kiesőknek – köztük volt Raikkönen is – köszönhetően végül a 15. helyet szerezte meg.
Magyar Nagydíj végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1.35:26,131, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 4,696 mp hátrány, 3. Alonso (spanyol, Renault) 44,599 mp h., 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:02,613 p h., 5. Button (angol, BAR-Honda) 1:07,439 p h., 6. Szato (japán, BAR-Honda) 1 kör h., … 15. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 5 kör h. Az összetettben. Versenyzők: 1. Schumacher 120 pont, 2. Barrichello 82, 3. Button 65, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso 45, 6. Montoya 38, … 19. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 1. Csapatok: 1. Ferrari 202, 2. Renault 91, 3. BAR-Honda 83, 4. Williams-BMW 54, 5. McLaren-Mercedes 37.



SZERZŐDÉSHOSSZABBÍTÁS. Az idei Magyar Nagydíj napjai során nemcsak a pályán és a boxokban volt nagy a sürgés-forgás, hanem a tárgyalóasztal mellett is. Bernie Ecclestone, a Formula–1 főnöke, mindenhatója találkozott a Magyar Nagydíj szervezőivel, s megállapodtak abban, hogy „marad a ring,” vagyis a már megrendezett 19 futam után garantáltan újabb hétre kerül sor Magyarországon, azaz 2011-ig biztosan nálunk köröznek majd a pilóták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.