A rendezők már nyertek

F O R M U L A – 1

Munkatársunktól
2004. 09. 24. 19:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újkori történelmének egyik legjelentősebb napjára készül a hatalmas ázsiai ország. Túlzás nélkül állítható ez, hiszen a Kínai Nagydíj, állítják a rendezők, jóval több, mint egyszerű futam, amelyet akár az egész világon az utóbbi időben szinte megszokottá vált egyhangúsággal vennének tudomásul. Részben a Ferrari fölénye miatt, részben pedig azért, mert az olasz csapat is meg a sztárpilótája, Michael Schumacher is megnyerte már a világbajnoki címet. Hogy mégis sokak érdeklődésére tart számot majd a vasárnapi száguldás, annak az az oka, hogy Kína, azon belül is Sanghaj, szinte csodát művelt, amikor „pillanatok alatt” – egy bő év kellett hozzá – felépítette a tán legmodernebb, de mindenképpen a legszebb Formula–1-es pályát.
Nem véletlenül jelentette ki a főigazgató, Mao Hsziaóhan, hogy mivel Sanghaj most mutatkozik be, hatalmas gazdasági és kulturális fontosságú a futam, amelyben természetesen lényegesek a sportszakmai szempontok is.
A mondatból következtetni lehet arra, hogy Kínának nagyon is érdeke megmutatnia az új arcát a világnak, s bebizonyítani, hogy ebben a szórakoztató-iparágban is képes tökéleteset nyújtani. Mint ahogy várhatóan a 2008-as olimpiával is elkápráztatja majd a világot.
Az 5,451 kilométeres pálya és a kiszolgálóegységek természetesen készen állnak, sőt, már birtokba vették az idei versenysorozat 16. futamára érkezett pilótákat, akik ma két szabadedzéssel avatják fel a szemre tökéletes aszfaltcsíkot.
Azt, amelyet a szakértők gyorsnak és technikásnak tartanak. A két hosszú egyenes mellett (ezeken a szakaszokon elérhetik a 330 kilométeres sebességet is a pilóták) tizennégy kanyar vár a húsz indulóra, amelyek közül a rajt utáni első kettő alaposan megrostálhatja a mezőnyt. Mivel előzetesen minden belépő elkelt, biztosnak tűnik, hogy kétszázezren nézik majd a helyszínen az ország első F–1-es futamát. A 240 millió dollárért megépített pályát a kiváló tervező, a német szakember, Hermann Tilke tervezte.
A sanghaji futam után október 10-én a szuzukai Japán Nagydíjjal folytatódik, majd két héttel később az interlagosi Brazil Nagydíjjal fejeződik be a sorozat.
A pontverseny állása 15 futam után: 1. Schumacher (német, Ferrari) 136, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 98, 3. Button (angol, BAR-Honda) 71, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso (spanyol, Renault) 45, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 42, … 20. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1. Csapat: 1. Ferrari 234, 2. BAR-Honda 94, 3. Renault 91.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.