Újkori történelmének egyik legjelentősebb napjára készül a hatalmas ázsiai ország. Túlzás nélkül állítható ez, hiszen a Kínai Nagydíj, állítják a rendezők, jóval több, mint egyszerű futam, amelyet akár az egész világon az utóbbi időben szinte megszokottá vált egyhangúsággal vennének tudomásul. Részben a Ferrari fölénye miatt, részben pedig azért, mert az olasz csapat is meg a sztárpilótája, Michael Schumacher is megnyerte már a világbajnoki címet. Hogy mégis sokak érdeklődésére tart számot majd a vasárnapi száguldás, annak az az oka, hogy Kína, azon belül is Sanghaj, szinte csodát művelt, amikor „pillanatok alatt” – egy bő év kellett hozzá – felépítette a tán legmodernebb, de mindenképpen a legszebb Formula–1-es pályát.
Nem véletlenül jelentette ki a főigazgató, Mao Hsziaóhan, hogy mivel Sanghaj most mutatkozik be, hatalmas gazdasági és kulturális fontosságú a futam, amelyben természetesen lényegesek a sportszakmai szempontok is.
A mondatból következtetni lehet arra, hogy Kínának nagyon is érdeke megmutatnia az új arcát a világnak, s bebizonyítani, hogy ebben a szórakoztató-iparágban is képes tökéleteset nyújtani. Mint ahogy várhatóan a 2008-as olimpiával is elkápráztatja majd a világot.
Az 5,451 kilométeres pálya és a kiszolgálóegységek természetesen készen állnak, sőt, már birtokba vették az idei versenysorozat 16. futamára érkezett pilótákat, akik ma két szabadedzéssel avatják fel a szemre tökéletes aszfaltcsíkot.
Azt, amelyet a szakértők gyorsnak és technikásnak tartanak. A két hosszú egyenes mellett (ezeken a szakaszokon elérhetik a 330 kilométeres sebességet is a pilóták) tizennégy kanyar vár a húsz indulóra, amelyek közül a rajt utáni első kettő alaposan megrostálhatja a mezőnyt. Mivel előzetesen minden belépő elkelt, biztosnak tűnik, hogy kétszázezren nézik majd a helyszínen az ország első F–1-es futamát. A 240 millió dollárért megépített pályát a kiváló tervező, a német szakember, Hermann Tilke tervezte.
A sanghaji futam után október 10-én a szuzukai Japán Nagydíjjal folytatódik, majd két héttel később az interlagosi Brazil Nagydíjjal fejeződik be a sorozat.
A pontverseny állása 15 futam után: 1. Schumacher (német, Ferrari) 136, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 98, 3. Button (angol, BAR-Honda) 71, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso (spanyol, Renault) 45, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 42, … 20. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1. Csapat: 1. Ferrari 234, 2. BAR-Honda 94, 3. Renault 91.
„Ez a legrosszabb hír, amit kaphattunk” – mondta a PSG edzője a Bayern elleni rangadó előtt
