Monzában is tarolt a Ferrari

F O R M U L A – 1 Kettős Ferrari-diadallal zárult az 55. Forma–1-es világbajnokság tizenötödik versenye, az Olasz Nagydíj: nyert Rubens Barrichello, mögötte a már világbajnok Michael Schumacher, majd Jenson Button végzett. Baumgartner Zsolt a 15. helyen ért célba.

MTI
2004. 09. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rubens Barrichello a legjobbnak bizonyult szombaton az időmérő során, amit ügyesen használt ki a tegnapi, monzai verseny elején. Remekül kapta el a rajtot, szó szerint kilőtt a startvonalról tűzpiros autója, senki sem tudta tartani vele az iramot. Mögötte Alonso startját nevezhettük kitűnőnek, miután a Renault két helyet javítva másodikként zárta az első kört. Azt a kört, amelyben a már hétszeres világbajnok Michael Schumachert többen is megelőzték a vizes, csúszós pályán, s amelyben a német sztár összeakadt Pizzoniával. Mindketten megpördültek, Schumacher visszaesett a 15. helyre, azaz adott volt a kérdés: így vajon miként tud segíteni társának, Barrichellónak. Mert a világbajnokot – ahogy ő fogalmazott – ebben az évben már „csak” azt hajtja, hogy futamgyőzelmekhez, vb-ezüsthöz segítse a brazilt. Utóbbinak – úgy tűnt – elkelne a segítség, hiszen tíz másodperces előnye rohamosan csökkenni kezdett, ugyanis száradt a pálya, s ez nem tett jót sem a kocsijának, sem a gumijainak. Nem csoda, hogy az 5. körben Alonso megelőzte, s az sem jelentett meglepetést: a Ferrari a bokszba hajtott száraz gumikért és némi beállításváltoztatásért.
A folytatásban unalmasan csordogált a verseny, csupán a Kimi Räikkönen-rajongók kedve ment el az egésztől, midőn a finn autója a 13. körben felmondta a szolgálatot. Schumacher eközben fokozatosan jött feljebb, már az ötödik helyen autózott. Előtte Alonso, Button, Barrichello és Montoya haladt. A 31. körben tankolás közben kigyulladt Gianmaria Bruni autója, ám gyorsan eloltották a felcsapó lángnyelvet. Az olasz pilóta nem tudta folytatni a nagydíjat, sőt orvosi kezelésre szorult. Márkatársa, Baumgartner Zsolt a tartalékautóval versenyzett, ami meglátszott teljesítményén: nem egy esetben csúszott ki a pályáról, sőt egyszer hátulról majdnem eltalálta az ötödik helyen haladó Fisichellát is.
A 41. körben a közben második helyre csúszott Alonso kipördült, s miután a pályamunkások nem voltak hajlandók a kavicságyról egy cseppet sem meglökni (ahogy tették az idén Michael Schumacherrel Németországban), számára befejeződött az Olasz Nagydíj. Közben Barrichello vette át a vezetést – sőt Schumacher megelőzte Buttont, így a két Ferrari haladt az élen. Természetesen a németnek esze ágában sem volt megelőzni a brazilt, szépen „komótosan” mögötte haladt, ám a kockás zászló intése után is úgy örült, mintha megnyerte volna a viadalt. És akkor Barrichellóról még nem is beszéltünk…



Olasz Nagydíj, végeredmény: 1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:15:18,448, 2. M. Schumacher (német, Ferrari) 1,347 mp hátrány, 3. Button (angol, BAR-Honda) 10,197, 4. Szato (japán, BAR-Honda) 15,370, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 32,352, 6. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 33,439, 7. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 33,752, 8. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 35,431, … 15. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 3 kör hátrány. A világbajnokság állása a 15. futam után. Versenyzők: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 136 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 98, 3. Button (angol, BAR-Honda) 71, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso (spanyol, Renault) 45, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 42, … 20. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1. Csapatok: 1. Ferrari 234 pont, 2. BAR-Honda 94, 3. Renault 91, 4. Williams-BMW 60, 5. McLaren-Mercedes 52, 6. Sauber-Petronas 29.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.