Rubens Barrichello a legjobbnak bizonyult szombaton az időmérő során, amit ügyesen használt ki a tegnapi, monzai verseny elején. Remekül kapta el a rajtot, szó szerint kilőtt a startvonalról tűzpiros autója, senki sem tudta tartani vele az iramot. Mögötte Alonso startját nevezhettük kitűnőnek, miután a Renault két helyet javítva másodikként zárta az első kört. Azt a kört, amelyben a már hétszeres világbajnok Michael Schumachert többen is megelőzték a vizes, csúszós pályán, s amelyben a német sztár összeakadt Pizzoniával. Mindketten megpördültek, Schumacher visszaesett a 15. helyre, azaz adott volt a kérdés: így vajon miként tud segíteni társának, Barrichellónak. Mert a világbajnokot – ahogy ő fogalmazott – ebben az évben már „csak” azt hajtja, hogy futamgyőzelmekhez, vb-ezüsthöz segítse a brazilt. Utóbbinak – úgy tűnt – elkelne a segítség, hiszen tíz másodperces előnye rohamosan csökkenni kezdett, ugyanis száradt a pálya, s ez nem tett jót sem a kocsijának, sem a gumijainak. Nem csoda, hogy az 5. körben Alonso megelőzte, s az sem jelentett meglepetést: a Ferrari a bokszba hajtott száraz gumikért és némi beállításváltoztatásért.
A folytatásban unalmasan csordogált a verseny, csupán a Kimi Räikkönen-rajongók kedve ment el az egésztől, midőn a finn autója a 13. körben felmondta a szolgálatot. Schumacher eközben fokozatosan jött feljebb, már az ötödik helyen autózott. Előtte Alonso, Button, Barrichello és Montoya haladt. A 31. körben tankolás közben kigyulladt Gianmaria Bruni autója, ám gyorsan eloltották a felcsapó lángnyelvet. Az olasz pilóta nem tudta folytatni a nagydíjat, sőt orvosi kezelésre szorult. Márkatársa, Baumgartner Zsolt a tartalékautóval versenyzett, ami meglátszott teljesítményén: nem egy esetben csúszott ki a pályáról, sőt egyszer hátulról majdnem eltalálta az ötödik helyen haladó Fisichellát is.
A 41. körben a közben második helyre csúszott Alonso kipördült, s miután a pályamunkások nem voltak hajlandók a kavicságyról egy cseppet sem meglökni (ahogy tették az idén Michael Schumacherrel Németországban), számára befejeződött az Olasz Nagydíj. Közben Barrichello vette át a vezetést – sőt Schumacher megelőzte Buttont, így a két Ferrari haladt az élen. Természetesen a németnek esze ágában sem volt megelőzni a brazilt, szépen „komótosan” mögötte haladt, ám a kockás zászló intése után is úgy örült, mintha megnyerte volna a viadalt. És akkor Barrichellóról még nem is beszéltünk…
Olasz Nagydíj, végeredmény: 1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:15:18,448, 2. M. Schumacher (német, Ferrari) 1,347 mp hátrány, 3. Button (angol, BAR-Honda) 10,197, 4. Szato (japán, BAR-Honda) 15,370, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 32,352, 6. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 33,439, 7. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 33,752, 8. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 35,431, … 15. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 3 kör hátrány. A világbajnokság állása a 15. futam után. Versenyzők: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 136 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 98, 3. Button (angol, BAR-Honda) 71, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso (spanyol, Renault) 45, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 42, … 20. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1. Csapatok: 1. Ferrari 234 pont, 2. BAR-Honda 94, 3. Renault 91, 4. Williams-BMW 60, 5. McLaren-Mercedes 52, 6. Sauber-Petronas 29.