Alonsót éltetik, a Ferrarit temetik

F o r m a - 1

2005. 04. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csoda, hogy az autós gyorsasági világbajnokság (Forma–1) idei harmadik futama, a Bahreini Nagydíj után a világsajtó Fernando Alonsót és a Renault-t élteti, miközben Michael Schuma-
chert és a Ferrarit temeti. Az érintettség okán a spanyol és francia lapoknál a (kár)öröm, míg az olasz és a német újságoknál a szomorúság dominál. A leghangosabb a „visszafogott” mediterrán vér és a honfitárs versenyző idei második sikere okán a hispán média, amely egységesen zengi Fernando Alonso dicshimnuszát. Az El Mundo szerint Alonso készen áll az őrségváltásra, és senki nem tudja tartani vele a lépést, az As szimplán zseniálisnak, az ABC pedig a világ legjobb pilótájának titulálja. A Le Figaro inkább a francia istálló sikerére helyezi a hangsúlyt: „Három futam, három győzelem a Renault-nak.”
Az olaszok a pólus másik oldalán szomorkodnak. A La Gazzetta dello Sport szerint a Ferrari kudarcot vallott, a piros helyett most a kék szín uralja a Forma–1-et. Az Il Tirreno ugyanezt mondja, kissé plasztikusabban: „A Ferrari egy katasztrófa, a Renault az új Ferrari.” Egyedül a Corriere della Sera lát némi reményt: „A Ferrari gödörbe került, de még van kiút.” Az emberi aspektust a Michael Schumacher kapcsán érintett német Stuttgarter Zeitung fogalmazta meg a legplasztikusabban: „Alonso trónörökös elfoglalta a trónt, a Ferrarinál már Schumacher utódjaként kezelik.”
Bizony, ez itt a lényeg. Mert bár a Forma–1, mint technikai sportág, az autók-istállók közötti nagy és örök vetélkedés színhelye, mindenkit a pilóták személyes harca érdekel leginkább. Michael Schumacher hosszú éveken keresztül szakmailag a legjobb pilótaként technikailag a legjobb kocsiban arathatta a sikereit, s most a jelek mindkét esetben az őrségváltás felé mutatnak. A Ferrari F2005-ös új modellje pont nélkül debütált Bahreinben, miközben a feljavult Renault megnyerte mindhárom idei futamot; Alonso tehetsége pedig a fiatal Schumacheréhez hasonlatos, sőt… A még mindig csak 24 éves spanyol pilóta a legtöbb társával (például a nagy Schumival is) ellentétben nem pénzért került be a Forma–1 világába, hanem hamar megmutatkozó kvalitásai miatt. Szinte korábban kezdett vezetni, mint járni, életrajzi adatait olvasva nem elírás, hogy 1981-es születése ellenére 1984-ben, háromévesen már gokartozott! 1993-ban (majd még kétszer) spanyol, 1996-ban világbajnok lett, 1999 pedig már egy Formula Nissan versenyautó volánja mögött találta. Itt is nyert, s jutalmul 18 évesen Jerezben tesztelhetett egy F–1-es Minardi-autót.
Ugyanezen istálló színeiben, a harmadik legifjabbként mutatkozott be 2001-ben a világbajnoki versenysorozatban (klubja, a Benetton kölcsönadta), s elkezdte gyártani a rekordokat. A 2001-es Ausztrál Nagydíjon ő lett a legfiatalabb célba érkező pilóta (19 éves és 217 napos volt akkor), a 2003-as Malajziai Nagydíjon – már Renault-ban – a legfiatalabb pole-pozícióból induló, dobogós és versenyen vezető sofőr (mind 21 évesen és 237 naposan), Kanadában pedig a legfiatalabb leggyorsabb körösként (21 évesen és 320 naposan) írta át a csúcsokat. S két éve, augusztus 24-én, nagy szerencsénkre éppen Mogyoródon, a Magyar Nagydíjon eljött élete addigi legboldogabb napja: 22 évesen és 26 naposan lett a valaha volt legifjabb Forma–1-es futamgyőztes! Saját és hazája első F–1-es sikere után egy csapásra megismerte a világ, János Károly spanyol király küldött neki dísztáviratot, Spanyolországban az év emberének választották.
Az idei évad rajtjáig 84 futamon 1 győzelmet, 3 pole-pozíciót és 112 pontot gyűjtött; az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon még csapattársa, Giancarlo Fisichella sikerének örvendhetett (de ő sem bánkódott harmadik helyével), Malajziában és Bahreinben viszont már a sajátjának. A nagy előd, Michael Schumacher 1994-ben, 25 évesen lett először világbajnok (majd utána még hatszor), de mivel ő januári születésű, Alonso pedig júliusi, ha idén nyer, fiatalabban lesz világbajnok, mint a német sztár. Sőt, ha ilyen ütemben menetel tovább, akár a legfiatalabb is lehet…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.