Egy héttel a Forma–1-es szezont nyitó Bahreini Nagydíj után az autós gyorsasági vb mezőnye Malajziába költözött, s a vasárnapi szepangi futam előtt tegnap átesett az első két szabadedzésen. Az elsőn Alexander Wurz, a Williams osztrák, a másodikon Anthony Davidson, a Honda brit tesztpilótája érte el a legjobb köridőt.
A versenypilóták közül a világbajnoki címvédő, s a bahreinben is győztes Fernando Alonso szerepelt a legjobban, a Renault spanyol sztárja a második gyakorláson harmadik lett Davidson és Wurz mögött, megelőzve a brazil Felipe Massát (Ferrari), a finn Kimi Räikkönent (McLaren), az olasz Giancarlo Fisichellát (Renault) és a hétszeres világbajnok német Michael Schumachert (Ferrari).
S egy érdekes hír kapcsán a Ferrariról külön is ejtsünk szót. A Bahreini Nagydíj után a maranellói istállóval szemben elhangzott az a vád, hogy a tűzpiros torpedók hátsó terelőszárnyai nem szabályosak, a megengedett öt milliméternél többet mozdultak el a futam során, ami jogtalan előnyt biztosított Schumachernek és Massának. Jean Todt csapatfőnök éles hangon viszszautasította a vádakat, s tény, hogy a szabályok fölött őrködő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegátusa Bahreinben mindent rendben talált a Ferrarinál. Ám az ügy nem zárult le végérvényesen, és a FIA a hírek szerint a szepangi pályán több csapatnál is ellenőrzéseket végez, amelyek célja az „illegális flexibilis szárnyak” felderítése. S a tagadhatatlanul nem egyértelműen megfogalmazott szabályok miatt az elkövetkezendő hetekben minden bizonnyal egyes paragrafusok pontosítására kényszerül majd.
Hat éve nem történt ilyen, Olaszország ismét szakaszgyőztest ünnepelhet a Tour de France-on
