Már temetik a Ferrarit

A U T Ó S P O R T

Munkatársunktól
2006. 04. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fernando Alonso újabb, az idei szezonban immár második győzelme mellett „természetesen” a Ferrari szolgáltatja a témát a Forma–1 világában. A maranellói istálló a hagyományok okán mindig a középpontban van, ám ez az utóbbi egy évben kétes dicsőség. Vasárnap Melbourne-ben a Rubens Barrichello helyére érkezett másik brazil, Felipe Massa már a rajt után összetörte az autóját, igaz, egy tömegkarambolban, és nem a saját hibájából, ellenben Michael Schumacher nagyon is ludas volt a kiesésében, amikor féltáv után kicsúszott a pályáról. A végeredményen nem lehet szépíteni: a Ferrari nulla ponttal zárt az Ausztrál Nagydíjon. S ezt az olasz lapok sem emésztik meg egykönynyen. „Alonso-uralom, Ferrari-csőd. Katasztrófa és vörös depresszió. Rosszul kezdődött az idény a Ferrari számára, és még rosszabbul is végződhet, mint a tavalyi” – írja az itáliai sportnapilap, a La Gazzetta dello Sport. A La Repubblica sem optimistább: „Újabb pofon a katasztrofális Ferrariknak. Nem túl sok jóra van kilátásuk a vörösöknek.”
Spanyolországban a Marca kíméletlenül mond ítéletet: „Michael Schumacheren látszanak az öregedés első jelei.” Az As pedig nyíltan kigúnyolja a németet: „Hol van a császár? Schumachernek köze sem volt a verseny kimeneteléhez. Annyira kiesett a szerepéből, hogy egyszer véletlenül a Toyota bokszánál állt meg.”
A Ferrari mellett aggódhat a Toro Rosso is, amely Melbourne-ben majdnem pontot szerzett. Scott Speed nyolcadikként ért célba, ezért egy pont járna is, de utólag huszonöt másodperces büntetést kapott, mert egyszer a sárga zászlós előzési tilalom alatt ment el David Coulthard mellett. A Toro Rosso nagyobb gondja viszont most az, hogy két másik kiscsapat, a Super Aguri és a Midland F1 a „zöld asztalnál” megtámadta. Az előzmény az, hogy a mezőnyből egyedül a Toro Rosso használja – természetesen engedéllyel – a tavalyi V10-es motorok lefojtott változatát, mindenki más a kisebb teljesítményű V8-cal megy. A két protestáló istálló azt szeretné elérni, hogy a Toro Rosso pilótáinak eredménye ne számítson bele a konstruktőrök versenyébe. A szezon elején még senki sem sejtette, hogy a Toro komoly előnyt kovácsolhat az egyedi elbírálásából, de Melbourne-ben Vitantonio Liuzzi például könnyedén előzte meg Michael Schumachert. S visszakanyarodva a bevezetőnkhöz, ha ez megtörténhet, a Ferrari-szimpatizánsok fejében is megfordulhat, hogy itt a vég.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.