Fernando Alonso újabb, az idei szezonban immár második győzelme mellett „természetesen” a Ferrari szolgáltatja a témát a Forma–1 világában. A maranellói istálló a hagyományok okán mindig a középpontban van, ám ez az utóbbi egy évben kétes dicsőség. Vasárnap Melbourne-ben a Rubens Barrichello helyére érkezett másik brazil, Felipe Massa már a rajt után összetörte az autóját, igaz, egy tömegkarambolban, és nem a saját hibájából, ellenben Michael Schumacher nagyon is ludas volt a kiesésében, amikor féltáv után kicsúszott a pályáról. A végeredményen nem lehet szépíteni: a Ferrari nulla ponttal zárt az Ausztrál Nagydíjon. S ezt az olasz lapok sem emésztik meg egykönynyen. „Alonso-uralom, Ferrari-csőd. Katasztrófa és vörös depresszió. Rosszul kezdődött az idény a Ferrari számára, és még rosszabbul is végződhet, mint a tavalyi” – írja az itáliai sportnapilap, a La Gazzetta dello Sport. A La Repubblica sem optimistább: „Újabb pofon a katasztrofális Ferrariknak. Nem túl sok jóra van kilátásuk a vörösöknek.”
Spanyolországban a Marca kíméletlenül mond ítéletet: „Michael Schumacheren látszanak az öregedés első jelei.” Az As pedig nyíltan kigúnyolja a németet: „Hol van a császár? Schumachernek köze sem volt a verseny kimeneteléhez. Annyira kiesett a szerepéből, hogy egyszer véletlenül a Toyota bokszánál állt meg.”
A Ferrari mellett aggódhat a Toro Rosso is, amely Melbourne-ben majdnem pontot szerzett. Scott Speed nyolcadikként ért célba, ezért egy pont járna is, de utólag huszonöt másodperces büntetést kapott, mert egyszer a sárga zászlós előzési tilalom alatt ment el David Coulthard mellett. A Toro Rosso nagyobb gondja viszont most az, hogy két másik kiscsapat, a Super Aguri és a Midland F1 a „zöld asztalnál” megtámadta. Az előzmény az, hogy a mezőnyből egyedül a Toro Rosso használja – természetesen engedéllyel – a tavalyi V10-es motorok lefojtott változatát, mindenki más a kisebb teljesítményű V8-cal megy. A két protestáló istálló azt szeretné elérni, hogy a Toro Rosso pilótáinak eredménye ne számítson bele a konstruktőrök versenyébe. A szezon elején még senki sem sejtette, hogy a Toro komoly előnyt kovácsolhat az egyedi elbírálásából, de Melbourne-ben Vitantonio Liuzzi például könnyedén előzte meg Michael Schumachert. S visszakanyarodva a bevezetőnkhöz, ha ez megtörténhet, a Ferrari-szimpatizánsok fejében is megfordulhat, hogy itt a vég.
Szijjártó Péter: Magyarország támogatja egy tűzszünet és egy túszmegállapodás létrejöttét
