Hagyományainkat az élet minden területén illik megőrizni. Így gondolkodnak a magyar vitorlázók is, hiszen 1934 óta immár 38. alkalommal rendezik meg Európa legrégibb és leghosszabb tókerülő versenyét, a Kékszalag Nagydíjat. Korábban létezett Fehérszalag is fordított irányú Balaton-kerüléssel, ma már nem, viszont maradt különbség az évek között: 2004 óta a páros esztendőkben a legmodernebb, trapézos vagy többtestű hajóosztályok is elindulhatnak, páratlanokban viszont csak a hagyományos építésűek.
Tehát idén jöhetnek megint a szuperhajók, például a legnagyobb eséllyel induló Liberák. A címvédő és ötszörös győztes Litkey Farkas egy bérelt vitorlással vág neki július 7-én Balatonfüreden a viadalnak, a Clan des Team az olaszországi Garda-tó leggyorsabb Liberájának számít. A tavalyelőtti első Gardazurra kormányánál ezúttal Litkey Bence áll. A 12–16 fős csapattal versenyző, 13 méter hosszú Liberákat esetleg a háromszemélyes, hatméteres szkiffek győzhetik le, egyenletes, erős szél esetén. Ekkor van esély, hogy megdől a Németh István kormányozta legendás Nemere II. 1955-ben elért, 10 óra 40 perces rekordja.
Kerekes Kázmér, a magyar szövetség főtitkára a tegnapi tájékoztatón elmondta, tavaly 432 hajó indult, idén csúcsot jelentő 450 nevezővel lehet számolni a Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Tihany–Keszthely–Tihany–Balatonfüred közötti, mintegy 450 km-es távon.
Seremet Sándor: Jermak és Zelenszkij között jelentős az összhang
