A Hungaroring Zrt. elnök-vezérigazgatója a Digi Sport televíziós csatorna pénteki Reggeli Start című műsorában az autós gyorsasági világbajnoki futam megrendezését nagyon jó üzletnek nevezte az ország számára, és nem fél attól, hogy a Magyar Nagydíj lesz az egyik olyan európai verseny, amelyik kikerül a versenynaptárból. Bernie Ecclestone, a Forma–1 vezére ugyanis úgy nyilatkozott, hogy a jövőben várhatóan csak öt európai futam lesz az F1-es naptárban.
„Nagyon jó a viszonyunk Bernie Ecclestone úrral, s szerintem a mi szerződésünk biztonságban van. Ha tudjuk teljesíteni azokat a feltételeket, amelyeket a szerződésben vállaltunk, akkor úgy érzem, 2016-ig nem vagyunk veszélyben” – hangsúlyozta Gyulay, aki szerint a két spanyol verseny közül az egyiknek, valamint a belga futamnak van a legnagyobb esélye arra, hogy kivegyék a programból.
Komoly fejlesztés szükséges
Hozzátette: ahhoz, hogy utána is legyen verseny Magyarországon, két-három év múlva el kell kezdeni tárgyalni a hosszabbításról, s 2014-ben jelentős beruházást kell elvégezni a mogyoródi pályán. Ennek pontos összegét nem nevezte meg, csak annyit mondott, hogy ez kevesebbe kerül majd, mint egy futballstadion felépítése. Az elnök-vezérigazgató ugyanakkor elismerte, hogy a Hungaroring a legrégebbi pálya a jelenlegi Forma–1-es helyszínek között.
„A főépület és a lelátórendszer sem mondható nagyon korszerűnek, ennek ellenére a csapatok és az FIA is nagyon szereti a mi pályánkat. Ezzel kapcsolatban nincs félelmem” – fogalmazott, majd azzal folytatta, a mogyoródi helyszín és a modern Forma–1-es pályák között akkora a különbség, mint futballhasonlattal élve a Hungária körúti MTK-stadion és a müncheni Allianz Aréna között.
„Az biztosan nem fog menni, hogy 2014-ben azt mondjuk Ecclestone-nak: hosszabbítsuk meg a szerződést, majd mutatunk neki egy makettet, hogy a pálya 2016 után így fog kinézni” – tette hozzá.
Önfenntartó pálya
Gyulay hangsúlyozta, ez a jelentős fejlesztés nem kizárólag állami pénzből valósulhat meg, mert felhasználhatnak hozzá pályázati pénzeket, s van a fiókjában egy olyan terv is, amelynek megvalósításával önfenntartóvá lehetne tenni a pályát. „Ne feledjük, hogy Mogyoródon egy 128 hektáros sportingatlanról van szó. Mondok egy példát: akár megújuló energiával is lehetne fűteni vagy világítani. Lehetne áramot is termelni, rengeteg lehetőség van, s vizsgáljuk a pályázati lehetőségeket is. Ne csak azt mondjuk, hogy ennyi pénz kell, hanem azt is, hogy a pálya a saját lábán álljon meg” – mondta el.














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!