A sötétben kell tájékozódnia több mint 3000 gyereknek

Éjszakai „fedett pályás” tájfutóversenyeket is szervez a Viaticum Természet- és Környezetvédelmi Közhasznú Alapítvány általános iskolásoknak januártól májusig.

NT
2012. 01. 11. 14:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A programban 14 település 25 iskolája, több mint háromezer általános iskolás vesz részt. Az alapítvány célja, hogy a gyerekeket kicsalogassák a levegőre, és kedvet kapjanak a mozgáshoz. A „fedett pályás” éjszakai tájfutóversenyeket a tornatermekben tartják, amelyeket akadálypályává alakítanak: leoltják a villanyokat, és a gyerekeknek a sötétben kell tájékozódniuk. A nagyobbaknak városi tájfutóversenyeket szerveznek, elsőként a parkokban, majd tavasszal a budai hegyekbe próbálják kicsábítani a diákokat – közölte a program kommunikációjával foglalkozó cég az MTI-vel.

A 14,9 millió forintos uniós támogatással megvalósuló program keretén belül a résztvevőket megtanítják a gyors helyzetfelismerésre, tájékozódásra és térképolvasásra is. Így a tájfutó világbajnokságokon használt eszközöket, valamint az egyik legújabb szabadidős tevékenység, a geocaching eszközeit is használják majd. Az utóbbi lényege, hogy jól lezárt ládikákat rejtenek el a felfedezésre érdemes parkokban vagy erdőkben; a rejtekhelyek (cache) pontos koordinátáit GPS-szel rögzítik, majd az értékeket a geocaching központi honlapján közzéteszik, hogy a ládákat azok alapján lehessen felkutatni.

Az alapítvány egyébként 12 pontban fogalmazta meg a szabadidő aktív és hasznos eltöltésének lehetőségeit.
Az akciósorozatra azért van szükség, mert kutatások szerint a magyar gyerekek – a négy és tizennégy év közötti korosztálybeliek – naponta átlagosan több mint három órát töltenek a képernyő előtt. Az utóbbi évtizedben a fiatalok fizikai teherbíró képessége csökkent, a gyerekek 40-60 százalékánál kimutatható valamilyen testtartási rendellenesség. Életkortól függően 5-25 százalék gyakoriságú az elhízott gyermekek aránya.

A kampánysorozat az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok című pályázat támogatási összege 14,9 millió forint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.