Ecclestone vizsgálja a Hungaroring nyomvonalát

2013-ban szeretné aláírni a 2021-ig szóló hosszabbítást a magyar Formula-1-es futamra Gyulay Zsolt, aki elnök-vezérigazgató marad a Hungaroring élén.

TK
2012. 10. 29. 11:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A spanyol és a német futam nyilvánvalóan megmarad, persze nem biztos, hogy kettő is. Szerintem Belgium és Silverstone kirobbanthatatlan, miként a két olasz futam is. Franciaország bejelentkezett, Ausztriában, a Red Bull Ringen van mozgás és Zágrábban is épül a pálya. Az utóbbiak miatt kellene gyorsan reagálnunk. Ha csak a pénz számítana, nem lennénk versenyben, a mi jogdíjunk szinte a legalacsonyabb” – jelentette ki Gyulay Zsolt.

„A mai épületek, aszfalt, nyomvonal viszont nem lesz elég, ha 2016-tól is szeretnénk hosszabbítani. Kell például egy új sajtóközpont. Azt nem tudom, hogy gyorsabb pálya kell-e, Ecclestone úr gondolkodik a változtatásokon, hétvégén Abu Dhabiban találkozik a képviselőnkkel nyomvonaltémában. Nagyon jó lenne még egy előzési zóna, hogy izgalmasabbá váljon a verseny” – mondta el a Hungaroring vezetője.

Békebeli retroring a Hungaroring

A sportvezető az előnyeinket is felvázolta: „Ott a Nürburgring kálváriája, ahol 500 millió eurót költöttek a pályára, az EU is vizsgálja, a projekt megbukott: felturbóztak úgy egy pályát, hogy a pénz sosem jön vissza. Ez sem jó irány tehát. Optimális ráfordítás szükséges a magyar pályára, semmi szükség a csili-vilire, úgysem tudunk ebben Sanghajjal vagy Abu Dhabival versenyezni. Lehet előnyt kovácsolni abból, hogy nekünk egy békebeli retroringünk van: fő erősségünk a futamok kitűnő szervezettsége, Budapest közelsége, a verseny kedveltsége és a jó időpont nyáron.”

„Saját erőből jövőre új ambulanciát építünk. Aztán a minimum, hogy a teljes pályacsíkot fel kell újítani, aszfaltozni, az összes rázókövet cserélni, burkolni a bukótereket. Ez körülbelül egymilliárdba kerülne. Egy újabb előzési zóna még növelné a költségeket. November végére előterjesztjük a pontos összeget mint feltételt ahhoz, hogy hosszabbíthassunk 2016 után is” – jelezte a költségeket.

„Úgy látom, megvan a szándék a hosszabbításra 2021-ig Ecclestone részéről is: óriási eredmény lenne, ha mi tudnánk ezt először megtenni az európai pályák közül, s jövőre szerződhetnénk a folytatásra” – prognosztizálta Gyulay Zsolt.

Gyulai marad elnök-vezérigazgató

Gyulay kitért a személyes jövőjére is: „Maradok elnök-vezérigazgató a Hungaroring Zrt.-nél, tehát nemcsak elnök leszek a jövőben, így láttuk megnyugtatónak. Az állami dohánykereskedelmi nonprofit cég vezetését mellette megbízással látom majd el. A hosszú távú munkámat Mogyoródon képzelem el, nekem a Hungaroring a fő irány.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.