A dobogón akar végezni az Eb magyar kamionos csapata

A versenykamionok 100 kilométeren 100 liter üzemanyagot égetnek el, egy futamot körülbelül 70 literrel teljesítenek.

TK
2013. 05. 18. 21:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jobbágy Ákos, az istálló vezetője a hétvégén zajló idénynyitó misanói verseny helyszínén azt mondta az MTI-nek, tapasztaltabb pilótájuktól, a tavaly több futamgyőzelmet is aratott Kiss Norberttől azt várják, hogy a lehető legtöbb részsikert elérve az első három hely egyikén végezzen összetettben. A másik versenyzővel, a mindössze 16 éves Major Benedekkel kapcsolatban a csapatvezető úgy fogalmazott, a cél, hogy minél több pontot szerezzen, ez azonban nem lesz könnyű, mert futamonként az első tíz helyezett kap pontot, a mezőnyben pedig 13 gyári versenykamion szerepel.

„Minden versenyhétvégén négy futamot rendeznek, szombaton kettőt, vasárnap kettőt – ismertette a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) égisze alatt futó sorozat alapvető szabályait Jobbágy Ákos. – A szezonban tíz hétvége, azaz negyven futam lesz, az egyes versenyek távja 12 kör, a napi első futam rajtsorrendjéről időmérő edzés dönt. A második versenyen az első futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben indul, tehát az első futamon győztes pilóta indul a második versenyen a nyolcadik helyről.”

A 2008-ban megalakult istálló vezetője hozzátette, az idei az első olyan év, amikor két pilótával vágnak neki a sorozatnak. Az Eb mezőnye most 22 kamionból áll, a FIA szabályai szerint legfeljebb 26-an lehetnek. A kontinensbajnokság a kamionsport legmagasabban jegyzett sorozata, a FIA ugyanis világbajnokságot nem rendez ebben a kategóriában. A gyártók közül képviselteti magát a MAN, a Renault, az Iveco, a Mercedes és a Freightliner. A versenygépek fülkéinek teljesen egyezniük kell az utcai üzemanyag-szállító kamionokéval, a járművek súlyának pedig legalább 5,5 tonnának kell lennie.

„A légterelőink és az egyéb elemek üvegszálas műanyagból készülnek, egy németországi szélcsatornában teszteljük őket, majd Magyarországon, repülőtéren próbáljuk ki élesben” – mondta Jobbágy Ákos, aki azt is elárulta, hogy a kamionok alumínium felnijei Székesfehérváron készülnek, tehát a magyar csapat gépei magyar felniken gurulnak.

A technikai paraméterekről a csapatvezető elmondta, a versenykamionok 100 kilométeren 100 liter üzemanyagot égetnek el, egy futamot körülbelül 70 literrel teljesítenek. A versenyek alatt kerékcsere nincs, de ez a művelet amúgy is nagyjából öt percet venne igénybe egy kerék esetében, az abroncsok ugyanis 130-140 kilogrammosak, míg egy darab féktárcsa 37 kilogrammot nyom. A magyar csapat MAN típusú kamionjai nagyjából 1500 lőerősek, s bár 300 km/óra feletti sebességre is képesek lennének, a FIA előírásainak megfelelően 160 km/órára vannak leszabályozva.

A 2011-ben tragikus körülmények között elhunyt Marco Simoncelli San Marinó-i motorversenyzőről elnevezett misanói aszfaltcsíkon Kiss Norbertnek a harmadik helyről rajtolva egy ütközés következtében megsérült a sárvédője, emiatt be kellett hajtania a boxba, s végül 13. lett szombaton az első futamban, majd a másodikban műszaki hiba miatt kiesett. Major Benedek előbb tizenegyedikként, majd kilencedikként végzett, utóbbi eredménnyel pályafutása második kamion-Eb-futamán két pontot szerzett. Szombaton több tízezer néző volt kíváncsi a versenyekre és a kísérő programokra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.