Magyar–holland fölény a fogathajtó-Eb-n

Miként az várható volt, magyar-holland fölényt hozott az első versenynap az izsáki VIII. Négyesfogathajtó Európa-bajnokságon.

MD
2013. 09. 27. 15:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A díjhajtásban egy negyvenszer száz méteres, téglalap alapú pályán kell harmonikus, ütemes és megegyező tartású mozgással teljesítenie mind a négy lónak a feladatokat. Az első párbajban több mint tízpontos hátrányba kerültünk: a csapatban háromszoros világbajnok holland Koos de Ronde jobb volt ifjabb Dobrovitz Józsefnél. Ijsbrand Chardon 4 egységgel előzte meg Lázár Zoltánt.

A díjhajtás után Lázár Zoltán az MTI-nek úgy értékelt: „Kiválóan sikerült a díjhajtás. Talán kaphattam volna kicsit jobb pontszámot, de sajnos a francia bíró szokás szerint leértékelte a produkciómat. Ennek ellenére elégedett vagyok, mivel a hátrányom kezelhető mértékű, kiváltképpen egy olyan nehéz maratonpályán, mint amely szombaton vár ránk.”

A korábbi szövetségi kapitány, Fintha Gábor elmondása szerint a szombati maratonhajtás nyolc akadálya közül négy teljesen új, s ezeket a jelenkor trendjeinek megfelelően nagyra tervezte, de úgy, hogy több útvonalat választhatnak a versenyzők. Azaz nagyon sok múlik majd a hajtókon, hogy a lovaiknak leginkább megfelelő vonalvezetést találjanak az akadályokban.

A 2004-ben csapatban világbajnok Dobrovitz József osztotta Fintha véleményét, s úgy vélekedett, a szakember Eb-hez méltó nehézségű pályát alkotott, így a maratonhajtás alaposan szétszórhatja a mezőnyt. Arra a kérdésre, melyik akadály tűnik számára a legnehezebbnek, úgy válaszolt, nem tud egyet kiemelni, mert több olyan is van, amely komoly fejfájást okozhat a hajtóknak.

Eredetileg német pályaépítője lett volna az Eb-nek, betegsége miatt lépett a helyére Fintha Gábor, aki a vasárnapi akadályhajtásról is beszélt. Azt mondta, legalább olyan színvonalú pályára számíthatnak a hajtók, mint amilyet a felvidéki Kistapolcsányban tervezett a kettesfogathajtó-világbajnokságon. Akkor egyetlen versenyző sem tudta hibátlanul teljesíteni a pályát. „A hajtókon múlik” – felelte nevetve Fintha arra a kérdésre, hogy ezúttal szerinte lesz-e hibapont nélküli hajtás a zárószámban.

Lázár Vilmos kezdeményezésére keltik új életre körülbelül három évtizedes álmából a versenysorozatot. A legendás Bárdos-érában tíz aranyat nyertek a mieink, most a hétszeres világbajnok Lázár Zoltán vezérletével a hegemónia megtartása a cél. A versenyen tíz nemzet 36 hajtója indul, köztük 10 világbajnok.

Állás a díjhajtás után:

egyéni:
1. Theo Timmerman (holland) 39,11 hibapont
2. Ijsbrand Chardon (holland) 41,12
3. Koos de Ronde (holland) 43,36
4. Lázár Zoltán 45,72
7. Dobrovitz József 49,79
13. Ifj. Dobrovitz József 57,58
14. Váczi Csaba 57,69
19. Váczi István 60,05
21. Móró Lajos 61,29
22. Osztertág Márk 62,00
26. Galbács Ferenc 64,77
29. Osztertág Kristóf 66,72
32. Bárdos Attila 69,44

csapat:
1. Hollandia (Timmerman, Chardon, De Ronde) 80,23 hibapont
2. Magyarország (Lázár, Dobrovitz, Ifj. Dobrovitz) 95,51
3. Németország (Michael Brauchle, Mareike Harm, Georg von Stein) 98,28

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.