A díjhajtásban egy negyvenszer száz méteres, téglalap alapú pályán kell harmonikus, ütemes és megegyező tartású mozgással teljesítenie mind a négy lónak a feladatokat. Az első párbajban több mint tízpontos hátrányba kerültünk: a csapatban háromszoros világbajnok holland Koos de Ronde jobb volt ifjabb Dobrovitz Józsefnél. Ijsbrand Chardon 4 egységgel előzte meg Lázár Zoltánt.
A díjhajtás után Lázár Zoltán az MTI-nek úgy értékelt: „Kiválóan sikerült a díjhajtás. Talán kaphattam volna kicsit jobb pontszámot, de sajnos a francia bíró szokás szerint leértékelte a produkciómat. Ennek ellenére elégedett vagyok, mivel a hátrányom kezelhető mértékű, kiváltképpen egy olyan nehéz maratonpályán, mint amely szombaton vár ránk.”
A korábbi szövetségi kapitány, Fintha Gábor elmondása szerint a szombati maratonhajtás nyolc akadálya közül négy teljesen új, s ezeket a jelenkor trendjeinek megfelelően nagyra tervezte, de úgy, hogy több útvonalat választhatnak a versenyzők. Azaz nagyon sok múlik majd a hajtókon, hogy a lovaiknak leginkább megfelelő vonalvezetést találjanak az akadályokban.
A 2004-ben csapatban világbajnok Dobrovitz József osztotta Fintha véleményét, s úgy vélekedett, a szakember Eb-hez méltó nehézségű pályát alkotott, így a maratonhajtás alaposan szétszórhatja a mezőnyt. Arra a kérdésre, melyik akadály tűnik számára a legnehezebbnek, úgy válaszolt, nem tud egyet kiemelni, mert több olyan is van, amely komoly fejfájást okozhat a hajtóknak.
Eredetileg német pályaépítője lett volna az Eb-nek, betegsége miatt lépett a helyére Fintha Gábor, aki a vasárnapi akadályhajtásról is beszélt. Azt mondta, legalább olyan színvonalú pályára számíthatnak a hajtók, mint amilyet a felvidéki Kistapolcsányban tervezett a kettesfogathajtó-világbajnokságon. Akkor egyetlen versenyző sem tudta hibátlanul teljesíteni a pályát. „A hajtókon múlik” – felelte nevetve Fintha arra a kérdésre, hogy ezúttal szerinte lesz-e hibapont nélküli hajtás a zárószámban.
Lázár Vilmos kezdeményezésére keltik új életre körülbelül három évtizedes álmából a versenysorozatot. A legendás Bárdos-érában tíz aranyat nyertek a mieink, most a hétszeres világbajnok Lázár Zoltán vezérletével a hegemónia megtartása a cél. A versenyen tíz nemzet 36 hajtója indul, köztük 10 világbajnok.