Megvédte címét a Veszprém

Sorozatban hatodszor, összesítésben pedig huszonharmadik alkalommal nyerte meg a magyar férfikézilabda-kupát a Veszprém.

NT
2014. 04. 13. 13:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eleinte a trónkövetelő Szegednél volt az előny Prce góljainak és Mikler védéseinek köszönhetően. A rohanásban, kapkodásban a 14. percben érte utol ellenfelét a címvédő (5-5), majd el is hagyta. Időt kértek a Tisza-partiak, és ettől kezdve fej fej mellett, váltott vezetéssel haladt a két csapat. Kezdett egyre durvább lenni a találkozó, de a játékvezetők határozott fellépésének köszönhetően nem lett nagyobb baj. A szünetre 13-13-mal vonultak el a felek.

A fordulás után Mikler bravúrjaival tartotta magát az emberhátrányban lévő Szeged, de hat percig képtelen volt gólt szerezni, s közben csak kettőt kapott. Zubai kiállítása alatt aztán minden addiginál nagyobb lett a különbség (16-13). Kisvártatva időt kért a Pick, de a rivális biztosan őrizte előnyét. Negyed órával a vége előtt 18-15-re vezetett a Veszprém, és még emberhátrányában sem tudott közelebb férkőzni a Szeged. Azonos létszámban aztán 23-19-re elhúzott a címvédő, és már nem engedte ki a kezéből a győzelmet, a Szeged pedig összeomlott a végjátékban.

Dalkia Magyar Kupa, döntő:

MKB-MVM Veszprém – Pick Szeged 27-21 (13-13)

Korábban játszották:

A 3. helyért:
Grundfos-Tatabánya – B.Braun Gyöngyös 24-20 (14-9)

Az örökranglista:

23-szoros győztes: Veszprém
7-szeres: Bp. Honvéd
6-szoros: Szeged
4-szeres: Elektromos, Rába ETO
3-szoros: Bp. Spartacus
2-szeres: Bp. Dózsa, Tatabánya
1-szeres: Vörös Meteor, FTC, Vasas, Debrecen, Dunaferr

Az utóbbi tíz kiírás győztesei:

2014: Veszprém
2013: Veszprém
2012: Veszprém
2011: Veszprém
2010: Veszprém
2009: Veszprém
2008: Szeged
2007: Veszprém
2006: Szeged
2005: Veszprém

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.