Szívbe markoló pillanatok voltak, amikor a Facebookon terjedő hírek nyomán a Zengő Motorsport vasárnap reggel megtalálta azt a látássérült hölgyet, aki az előző két nap is egyedül ment ki HÉV-vel a Hungaroringre, hogy szurkoljon Michelisz Norbertnek, és csak az erősödő dudaszóból tudta, mikor kell lengetni a magyar zászlót, mert jön a magyar pilóta. Akivel aztán még a két futam előtt találkozhatott, megérinthetett, mint ahogy a Honda Civicet is megsimogathatta.
Azt az autót, amely a szombati időmérőn bizony csúnyán cserbenhagyta Micheliszt. Versenyzőnk a Q1-ben szenzációszámba menően még a harmadik legjobb köridőt érte el, a Q2-ben viszont szétesett alatta a technika, konkrétan a felfüggesztésben az egyik lengőkar adta meg magát anyagfáradás miatt. Ezt a hihetetlenül peches történetet Michelisz is csak úgy tudta kommentálni elsőre, hogy egy átlagos versenyhétvégén is szörnyen bosszantó lenne, hazai pályán pedig különösen frusztráló. Másnap aztán valamelyest megemésztette, és a különféle közönségszavazások alapján az immár harmadik éve töretlenül legnépszerűbb magyar sportoló – aki miatt idén is tízezrek zarándokoltak el Mogyoródra – a biztatásból is erőt meríthetett.
Bár a Q2-ben nem volt mért ideje, az egyik előtte végzett riválisát hátrasorolták az autóján kiszúrt szabálytalanság miatt, így nem a 12., hanem a 11. helyről indulhatott – persze ez sem volt szívderítő –, és zseniálisan rajtolt. Pillanatok alatt feljött a hatodik helyre, még a harmadik rajtkockából induló kilencszeres rali-világbajnok Sébastien Loeböt is megelőzte! A félelmetes Citroën másik két pilótája, Yvan Muller és José María Lopez ugyanakkor magabiztosan őrizte a rajtpozícióját. Muller végül simán nyerte az első futamot, mi pedig kiszurkoltuk, hogy Michelisz Hondája most ne robbanjon le, és maradjon meg a hatodik helyünk.
A túraautó-világbajnokság nagydíjain a második futamon az időmérő alapján az első tíz fordított rajtsorrendben indul, s mivel a marokkói Mehdi Bennani Hondájában a turbómotor elfüstölt, ő kiesett a sorból, így Loeb a hetedik, López a nyolcadik, Muller a kilencedik helyről vághatott neki a 14 körnek, Michelisz pedig a tizedikről. A rajt után Muller és Lopez kicsit előrébb hatolt a mezőnyben, Loeb pedig ott maradt Michelisz előtt, és a ralis legenda tartotta a pozícióját. A Hungaroringen egyébként sem könnyű előzni, a Citroënek pedig nálunk már hatvan kiló súlytöbblettel mentek, így a második futamon nem értek fel a dobogóra, ilyen sem volt még az idei vb-n! Sőt, a marokkói és a francia nagydíjon is begyűjtötték mindkét elsőséget.
Nálunk a második futamot az olasz Gianni Morbidelli (Chevrolet) nyerte meg a portugál Tiago Monteiro (Honda) és a francia Hugo Valente (Chevrolet) előtt. Michelisz pedig pályafutása századik vb-futamán maradt a tizedik helyen, így ezen is szerzett egy pontot. S inkább ne gondoljunk bele, hogy mennyit szerezhetett volna, ha az időmérőn nem megy tönkre az az átkozott lengőkar, és jobb helyről indulhat. Mert úgy is felfoghatjuk: örüljünk, hogy a Honda végigment a versenyen.
S Michelisz Norbert is pozitívan állt a vasárnapi történésekhez; mint elmondta, az időmérő után előre aláírta volna a hatodik és a tizedik helyet. „Hihetetlen, hogy a rossz idő és a tegnapi időmérő után megint ennyien kijöttek, hatalmas köszönettel tartozom mindenkinek, aki támogatott, aki itt volt és szurkolt nekünk. Ezekben a nehéz pillanatokban látszik meg, hogy mennyien vannak mögöttünk" - tette hozzá versenyzőnk.
A vb állása:
1. José María López (argentin, Citroën) 115, 2. Yvan Muller (francia, Citroën) 105, 3. Sébastien Loeb (francia, Citroën) 84, 4. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 65, 5. Gabriele Tarquini (olasz, Honda) 48, 6. Hugo Valente (francia, Chevrolet) 47, 7. Gianni Morbidelli (olasz, Chevrolet) 37, 8. Tom Chilton (brit, Chevrolet) 36, 9. Mehdi Bennani (marokkói, Honda) 26, 10. Michelisz Norbert (Honda) 23.