Szívbe markoló pillanatok voltak, amikor a Facebookon terjedő hírek nyomán a Zengő Motorsport vasárnap reggel megtalálta azt a látássérült hölgyet, aki az előző két nap is egyedül ment ki HÉV-vel a Hungaroringre, hogy szurkoljon Michelisz Norbertnek, és csak az erősödő dudaszóból tudta, mikor kell lengetni a magyar zászlót, mert jön a magyar pilóta. Akivel aztán még a két futam előtt találkozhatott, megérinthetett, mint ahogy a Honda Civicet is megsimogathatta.
Azt az autót, amely a szombati időmérőn bizony csúnyán cserbenhagyta Micheliszt. Versenyzőnk a Q1-ben szenzációszámba menően még a harmadik legjobb köridőt érte el, a Q2-ben viszont szétesett alatta a technika, konkrétan a felfüggesztésben az egyik lengőkar adta meg magát anyagfáradás miatt. Ezt a hihetetlenül peches történetet Michelisz is csak úgy tudta kommentálni elsőre, hogy egy átlagos versenyhétvégén is szörnyen bosszantó lenne, hazai pályán pedig különösen frusztráló. Másnap aztán valamelyest megemésztette, és a különféle közönségszavazások alapján az immár harmadik éve töretlenül legnépszerűbb magyar sportoló – aki miatt idén is tízezrek zarándokoltak el Mogyoródra – a biztatásból is erőt meríthetett.
Bár a Q2-ben nem volt mért ideje, az egyik előtte végzett riválisát hátrasorolták az autóján kiszúrt szabálytalanság miatt, így nem a 12., hanem a 11. helyről indulhatott – persze ez sem volt szívderítő –, és zseniálisan rajtolt. Pillanatok alatt feljött a hatodik helyre, még a harmadik rajtkockából induló kilencszeres rali-világbajnok Sébastien Loeböt is megelőzte! A félelmetes Citroën másik két pilótája, Yvan Muller és José María Lopez ugyanakkor magabiztosan őrizte a rajtpozícióját. Muller végül simán nyerte az első futamot, mi pedig kiszurkoltuk, hogy Michelisz Hondája most ne robbanjon le, és maradjon meg a hatodik helyünk.
A túraautó-világbajnokság nagydíjain a második futamon az időmérő alapján az első tíz fordított rajtsorrendben indul, s mivel a marokkói Mehdi Bennani Hondájában a turbómotor elfüstölt, ő kiesett a sorból, így Loeb a hetedik, López a nyolcadik, Muller a kilencedik helyről vághatott neki a 14 körnek, Michelisz pedig a tizedikről. A rajt után Muller és Lopez kicsit előrébb hatolt a mezőnyben, Loeb pedig ott maradt Michelisz előtt, és a ralis legenda tartotta a pozícióját. A Hungaroringen egyébként sem könnyű előzni, a Citroënek pedig nálunk már hatvan kiló súlytöbblettel mentek, így a második futamon nem értek fel a dobogóra, ilyen sem volt még az idei vb-n! Sőt, a marokkói és a francia nagydíjon is begyűjtötték mindkét elsőséget.