A Hungaroringen bebizonyosodott, hogy amikor a második futamon az első tíz az időmérő eredményeihez képest fordított sorrendben helyezkedik el a rajtrácson, a plusz súlyt cipelő Citroënek sem tudnak „átugrani” a mezőnyön, így másoknak is van esélyük a győzelemre. Michelisz Norbertet az időmérőn cserbenhagyta a technika, egyik futamon sem indulhatott az élbolyból, hatodik és tizedik helyekkel zárt. S bár a honlapján úgy fogalmaz, két okból is fájó számára, hogy nem állhatott fel a dobogóra – fontos pontokat veszített el a vb-n, s a hazai közönség előtt mindenképpen szeretett volna jól szerepelni, hogy ezzel is megköszönje a szurkolók támogatását –, összességében pozitív képet fest az elmúlt hét végéről.
„Az időmérő után nem tudtam eldönteni, hogy dühösebb vagy csalódottabb vagyok-e inkább. Az elhajló lengőkar egy pillanat alatt romba döntötte a hazai futamokhoz fűzött romantikus reményeinket. Sajnáltam a helyzetet, sajnáltam a közönséget, sajnáltam magamat is. Szerencsére azonban a rossz érzéseim hamar elszálltak, szombat estére nagyjából már megemésztettem a történteket. Mert bár számomra a szezon legfontosabb hétvégéjén, a lehető legrosszabbkor jött ez a technikai hiba, el kell fogadnunk, hogy az autó-motorsportokban ilyen mindig is volt és mindig is lesz” – írja a Zengő Motorsport versenyzője a Michelisz.hu oldalon. „Az időmérő balszerencsés végkifejlete után úgy gondolom, hogy a futamokon, amit lehetett, azt megtettük, és bár a hatodik és tizedik hely nem dobogó, összességében pozitívabb lett a helyzetünk a mezőny elejéhez képest” – teszi hozzá a későbbiekben.
Michelisz az első futamon éppen a kilencszeres ralivilágbajnok francia Sébastien Loeb előtt, a másodikon pedig – amely pályafutása századik vb-futama volt – közvetlenül mögötte ért célba, s kitér a vele való csatározásra is:
„Mindkét futamon végig egymás előtt-mögött haladtunk a franciával, és sokan kérdezték, milyen érzés egy ilyen klasszissal meccselni. Nem kezelem őt sem másként, mint bármelyik másik pilótát a mezőnyben. Mindenkinek megvannak a maga erősségei és gyengeségei, Loebbel még nem versenyeztem együtt annyit, hogy teljesen kiismerhettem volna, így nem rá, hanem elsősorban magamra figyeltem. Az első futamon néhány kör alatt kifigyeltem, hogy a pálya mely szakaszain gyorsabb nálam, és azokon úgy helyezkedtem, hogy ne támadhasson. Bárki más lett volna az ellenfelem, pontosan ugyanígy csináltam volna mindent. Jó érzés volt előtte menni, de az tiszta sor, hogy a WTCC egy magas színvonalú bajnokság, amelyben az olyan kaliberű versenyzők, mint Sébastien Loeb is megizzadnak néha. Bízom benne, hogy nekem is sikerül még párszor megizzasztanom majd a szezonban!”
A vb állása:
1. José María López (argentin, Citroën) 115, 2. Yvan Muller (francia, Citroën) 105, 3. Sébastien Loeb (francia, Citroën) 84, 4. Tiago Monteiro (portugál, Honda) 65, 5. Gabriele Tarquini (olasz, Honda) 48, 6. Hugo Valente (francia, Chevrolet) 47, 7. Gianni Morbidelli (olasz, Chevrolet) 37, 8. Tom Chilton (brit, Chevrolet) 36, 9. Mehdi Bennani (marokkói, Honda) 26, 10. Michelisz Norbert (Honda) 23.