Azzal, hogy az Olasz Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, az összetettben közelebb került csapattársához, az éllovas Nico Rosberghez (nyitóképünkön), de a 22 pont különbség azért így is jelentős a Mercedes két egymással huzakodó pilótája között. (Azt azért ne feledjük, hogy Abu-Dzabiban a szezonzárón dupla pontokat osztanak, vagyis ott a győztes 50 pontot kap.) Ám a villanyfényes Szingapúri Nagydíjon Hamilton és Rosberg nem csak egymásra vagy Daniel Ricciardóra – aki rajtuk kívül még tudott idén futamot nyerni, hármat is – figyel; jobban észnél kell lenniük, mint korábban bármikor.
A FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) ugyanis a Forma–1 mindenhatója, Bernie Ecclestone elképzeléseinek megfelelően mostantól szigorított a rádióforgalmazáson, s eszerint a versenymérnökök a pilótákkal kizárólag stratégiai és biztonsági jellegű információkat oszthatnak meg, az autó vezetésére vonatkozókat nem. Az alapvetés az, hogy a versenyzők külső segítség nélkül vezessék az autóikat – ami egyébként eddig is benne volt a szabálykönyvben, csak éppen nem vették komolyan. Ám ezentúl büntetés terhe mellett tilos például a fékek állapotáról és az üzemanyag-spórolás mértékéről tájékoztatni, továbbá a sebességváltó és a motor beállításaira vonatkozó információk sem kiadhatók. A riválisok köridői igen, a saját részidők is, az ellenfelek gumikeverékeiről és stratégiájáról is lehet értekezni, ugyanakkor a szektoridejük részletes elemzése már tiltólistán van. Amiről a pilóták rádión keresztül még „virágnyelven” sem értesülhetnek, arról természetesen a célegyenesben a csapataik tájékoztató tábláiról sem.
A pilóták nem berzenkednek a változások ellen, mi több, Rosberg és Hamilton részéről kifejezetten pozitív a fogadtatás; de azért még a puding próbája előtt vagyunk.