„Úgy érzem idén kihoztam magamból és a gépből is a maximumot. Azt már az első futam után tudtuk, hogy a vékony szárny nem bírja a szűk fordulókat. Az ideálisnál nagyobb ívben kell fordulnom, ami egy-két másodperc veszteséget jelent. Ez elég jelentős hátrány, hiszen a Red Bull Air Race versenye az idén roppant szoros, a teljes mezőny két másodpercen belül teljesít egy kört” – nyilatkozta a záró futam előtt a Red Lemon Media hírlevelében Besenyei Péter, aki ebben az évben egy Corvus Racer 540-es típusú géppel röpköd a levegőben.
Bár nincs ahhoz szokva, hogy a mezőny hátsó felében kelljen harcolnia a pontokért, a világbajnok továbbra is motivált: „Ez egy technikai sport, már az is kész csoda, hogy egy új magyar konstrukció versenyben van a többi, jóval nagyobb tapasztalattal bíró gyártó gépével egy ilyen magas színvonalú bajnokságban. Izgalmas, de nem feltétlenül hálás feladat a gép fejlesztése. A szezon vége után mindössze hat hetünk lesz arra, hogy adott esetben új szárnyat építsünk. Tudom, hogy a repülőgépben benne van a lehetőség, mi is motiváltak vagyunk, folytatjuk az elkezdett munkát” – tette hozzá a Red Bull Air Race pilótája.
Besenyei Péter elmondása szerint az idei szezonban az ascoti lóversenypálya feletti futamot élvezte a legjobban, ahol hihetetlenül jó volt a hangulat. A legutóbbi, Las Vegasban tartott versenyen a szél okozott kellemetlen perceket, ám Besenyei a viharnak is örült. Rutinos versenyzőként, lassabb gépet vezetve a nehéz körülmények között van igazán esélye a jó szereplésre. Bízik benne, hogy az évadzáró spielbergi futamon is a segítségére siet az időjárás. A világ leggyorsabb motorsportjának mezőnye a Red Bull Ring, vagyis a Formula–1-es pálya felett méri össze a tudását. A világbajnoki cím sorsa az 53 ponttal vezető brit Nigel Lamb, az osztrák Hannes Arch (48) és az ugyancsak brit Paul Bonhomme (47) között dől el. A tizedik helyen álló Besenyei elárulta, hogy jó barátjának, Bonhomme-nak szurkol és természetesen annak, hogy eddigi hat pontjához szerezzen még párat. (A Red Bull Air Race-en a futamokon az első nyolc kap pontot; 12, 9, 7, 5, 4, 3, 2, 1 leosztásban.)
Az alábbi videó nem a világbajnokságon készült, de érdemes megtekinteni: márciusban a világon először Besenyei Péter átrepülte Korinthoszi-csatornát. Az Égei-tengert és a Földközi-tengert összekötő mesterséges csatornát 1881 és 1893 között két magyar mérnök, Türr István és Gerster Béla tervei alapján építette meg a görög állam. A hosszúsága 6343 méter, a szélessége 24-25 méter. Besenyei a nyolc méter széles gépével ment végig a sziklafalak között, s még kunsztokat is csinált a levegőben. Íme: