Besenyei Péter frusztrált, de nem adja fel

Idei utolsó futamához érkezik a Red Bull Air Race, a világbajnoki cím sorsa a hét végén Ausztriában dől el.

2014. 10. 21. 14:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Úgy érzem idén kihoztam magamból és a gépből is a maximumot. Azt már az első futam után tudtuk, hogy a vékony szárny nem bírja a szűk fordulókat. Az ideálisnál nagyobb ívben kell fordulnom, ami egy-két másodperc veszteséget jelent. Ez elég jelentős hátrány, hiszen a Red Bull Air Race versenye az idén roppant szoros, a teljes mezőny két másodpercen belül teljesít egy kört” – nyilatkozta a záró futam előtt a Red Lemon Media hírlevelében  Besenyei Péter, aki ebben az évben egy Corvus Racer 540-es típusú géppel röpköd a levegőben.

Bár nincs ahhoz szokva, hogy a mezőny hátsó felében kelljen harcolnia a pontokért, a világbajnok továbbra is motivált: „Ez egy technikai sport, már az is kész csoda, hogy egy új magyar konstrukció versenyben van a többi, jóval nagyobb tapasztalattal bíró gyártó gépével egy ilyen magas színvonalú bajnokságban. Izgalmas, de nem feltétlenül hálás feladat a gép fejlesztése. A szezon vége után mindössze hat hetünk lesz arra, hogy adott esetben új szárnyat építsünk. Tudom, hogy a repülőgépben benne van a lehetőség, mi is motiváltak vagyunk, folytatjuk az elkezdett munkát” – tette hozzá  a Red Bull Air Race pilótája.

Besenyei Péter elmondása szerint az idei szezonban az ascoti lóversenypálya feletti futamot élvezte a legjobban, ahol hihetetlenül jó volt a hangulat. A legutóbbi, Las Vegasban tartott versenyen a szél okozott kellemetlen perceket, ám Besenyei a viharnak is örült. Rutinos versenyzőként, lassabb gépet vezetve a nehéz körülmények között van igazán esélye a jó szereplésre. Bízik benne, hogy az évadzáró spielbergi futamon is a segítségére siet az időjárás. A világ leggyorsabb motorsportjának mezőnye a Red Bull Ring, vagyis a Formula–1-es pálya felett méri össze a tudását. A világbajnoki cím sorsa az 53 ponttal vezető brit Nigel Lamb, az osztrák Hannes Arch (48) és az ugyancsak brit Paul Bonhomme (47) között dől el. A tizedik helyen álló Besenyei elárulta, hogy jó barátjának, Bonhomme-nak szurkol és természetesen annak, hogy eddigi hat pontjához szerezzen még párat. (A Red Bull Air Race-en a futamokon az első nyolc kap pontot; 12, 9, 7, 5, 4, 3, 2, 1 leosztásban.)

 

Az alábbi videó nem a világbajnokságon készült, de érdemes megtekinteni: márciusban a világon először Besenyei Péter átrepülte Korinthoszi-csatornát. Az Égei-tengert és a Földközi-tengert összekötő mesterséges csatornát 1881 és 1893 között két magyar mérnök, Türr István és Gerster Béla tervei alapján építette meg a görög állam. A hosszúsága 6343 méter, a szélessége 24-25 méter. Besenyei a nyolc méter széles gépével ment végig a sziklafalak között, s még kunsztokat is csinált a levegőben. Íme:

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.