Jules Bianchi tragédiája lengi be Szocsit is

A Forma–1 történetében először rendeznek futamot Oroszországban a hét végén.

2014. 10. 09. 19:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amit Bernie Ecclestone a fejébe vesz, az inkább előbb, mint utóbb úgy is lesz, de a Forma–1 mindenható urának az első oroszországi futamra éppenséggel harminc évet kellett várnia. Számunkra azért is ismerős a sztori, miszerint 1983 őszén az akkori szovjet pártfőtitkár, Jurij Andropov hallani sem akart a népnyúzó kapitalisták aszfaltbetyárkodásáról, mert a kútba esett moszkvai verseny helyett végül három évvel később a mogyoródi jelenthette a keleti nyitást a száguldó cirkuszban.

2010-ben viszont Vlagyimir Putyin belecsapott Ecclestone tenyerébe, és pénteken Szocsiban beindítják a motorokat az első Orosz Nagydíjon. Mert hiába Jules Bianchi múlt vasárnapi szörnyű szuzukai balesete és a pilóták biztonságát firtató, hirtelen megfogalmazott megannyi kérdés, a show-nak folytatódnia kell

Putyin négy évvel ezelőtt miniszterelnökként azzal is indokolta a kontraktus megkötését, hogy a Fekete-tenger-parti üdülővárosba az akkor még csak majdani téli olimpia után is életet kell lehelni; s a jövőbe látott. A februári ötkarikás játékok lecsengésével egy halott városról készült fotók járták be a világot, üresen tátongó kiszolgálólétesítményekkel. S bár a nyári szezonra természetesen befutottak a turisták, ősszel újra látványosan kihasználatlan az a plusz húszezer szállodai férőhely, amennyivel csakis az olimpia miatt bővítették a kapacitást.

A Forma–1 „örökös” pályatervezője, a német Hermann Tilke által megálmodott aszfaltcsík Szocsiban 5848 méteres – az idei versenynaptárban Spa-Francorchamps és Silverstone után a harmadik leghosszabb –, s bár az Olimpiai park körül kanyarog, és gyakorlatilag nyolc derékszögű kanyar található rajta, nem klasszikus utcai pálya. A leghosszabb, 650 méteres egyenesében a 320 km/órás végsebesség is elérhető. A pálya augusztus végére készült el – a helyieknek kicsit bele kellett húzniuk az aszfaltozással –, szeptember elején pedig Ecclestone deklarálta, hogy az ukrán válság, a lelőtt maláj utasszállító tragédiája és az Oroszországgal szembeni egyre komolyabb szankciók hatására sem törlik az Orosz Nagydíjat. És megint igaza lett.

Ami a vb-pontverseny hajráját illeti, négy futammal a zárás előtt Lewis Hamiltonnak tíz pont az előnye mercedeses csapattársa, Nico Rosberg előtt, és a 2008-as esztendő brit világbajnoka igen jó szériát tudhat maga mögött, hiszen a legutóbbi három futamot megnyerte. A tét egyre nagyobb, ám a vb-címért hadakozó két pilóta Szocsiban az első nyilatkozatát egyaránt azzal indította, hogy lélekben még mindig Szuzukában van, és képtelen elfogadni az ott történteket

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.