A Zengő Motorsport, Michelisz Norbert csapatának tájékoztatása szerint a pilóták most először a szuzukai pálya teljesen hosszán versenyeznek, az 5807 méteres aszfaltcsíkon tizenegy kört tesznek meg futamonként. Ezt a versenypályát még 1962-ben építették a Honda tesztpályájának, ami mellé a holland tervezője egy vidámparkot is megálmodott, a versenyzők és a csapattagok ma is ezen keresztül közelítik meg a paddock területét. A pálya külön érdekessége a nyolcas alakja miatt a „felüljáró”, valamint az, hogy szinte minden kanyartípus megtalálható rajta.
Az erőviszonyokat kiegyenlítendő Szuzukában most a Citroëneknek hatvan, a Chevroleteknek és a Hondáknak harminc kilogramm súlytöbblet kell magukkal cipelniük. A vb-pontversenyben az argentin José-María López (Citroën) 384 ponttal vezet, megelőzve citroënes francia csapattársait, Yvan Mullert (291) és Sébastian Loeböt (251), s López akár már a hét végén bebiztosíthatja a vb-címét. A negyedik helyet a portugál Tiago Monteiro (Castrol Honda) foglalja el 170 ponttal, az ötödik pedig Michelisz Norbert 142-vel. A Zengő Motorsport versenyzőjének azonban ketten is ott vannak a sarkában: az olasz Gabriele Tarquini (Castrol Honda) 134, a Chevrolettel versenyző holland Tom Coronel (ROAL Motorsport) 130 pontot gyűjtött.
„A tavalyi futamgyőzelem után természetesen idén is magas célkitűzésekkel érkezem Szuzukába. Az elmúlt versenyek formája alapján úgy látom, hogy kis szerencsével a dobogós helyezésekért is harcolhatunk Japánban. Az, hogy idén már a Forma–1-esek által is használt változatot koptatjuk, számomra igazán örvendetes, ugyanis ez a nyomvonal az egyik kedvencem a szimulátoros korszakomból” – nyilatkozta csapata honlapján Michelisz Norbert.
A saját honlapján pedig az esélyeit is taglalta négy versennyel a vb zárása előtt – Szuzuka után a macaói két futammal ér véget az idei szezon –, hogy hol végezhet a végelszámolásnál. Szerinte a legnagyobb annak a valószínűsége, hogy marad az ötödik helyen, erre harmincöt százalék esélyt lát, arra pedig hogy feljön a negyedik helyre, tizenötöt. A hatodik hely valószínűsége szerinte harminc százalék, annak pedig, hogy hátrébb köt ki, értelemszerűen a maradék húsz százalék.













