Michelisz Norbert dobogóra tör a „hazai” pályán

A túraautó-világbajnokság mezőnye a hét végén a vb utolsó előtti állomásán Szuzukában méreti meg magát.

2014. 10. 22. 13:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Zengő Motorsport, Michelisz Norbert csapatának tájékoztatása szerint a pilóták most először a szuzukai pálya teljesen hosszán versenyeznek, az 5807 méteres aszfaltcsíkon tizenegy kört tesznek meg futamonként. Ezt a versenypályát még 1962-ben építették a Honda tesztpályájának, ami mellé a holland tervezője egy vidámparkot is megálmodott, a versenyzők és a csapattagok ma is ezen keresztül közelítik meg a paddock területét. A pálya külön érdekessége a nyolcas alakja miatt a „felüljáró”, valamint az, hogy szinte minden kanyartípus megtalálható rajta.

Az erőviszonyokat kiegyenlítendő Szuzukában most a Citroëneknek hatvan, a Chevroleteknek és a Hondáknak harminc kilogramm súlytöbblet kell magukkal cipelniük. A vb-pontversenyben az argentin José-María López (Citroën) 384 ponttal vezet, megelőzve citroënes francia csapattársait, Yvan Mullert (291) és Sébastian Loeböt (251), s López akár már a hét végén bebiztosíthatja a vb-címét. A negyedik helyet a portugál Tiago Monteiro (Castrol Honda) foglalja el 170 ponttal, az ötödik pedig Michelisz Norbert 142-vel. A Zengő Motorsport versenyzőjének azonban ketten is ott vannak a sarkában: az olasz Gabriele Tarquini (Castrol Honda) 134, a Chevrolettel versenyző holland Tom Coronel (ROAL Motorsport) 130 pontot gyűjtött.

„A tavalyi futamgyőzelem után természetesen idén is magas célkitűzésekkel érkezem Szuzukába. Az elmúlt versenyek formája alapján úgy látom, hogy kis szerencsével a dobogós helyezésekért is harcolhatunk Japánban. Az, hogy idén már a Forma–1-esek által is használt változatot koptatjuk, számomra igazán örvendetes, ugyanis ez a nyomvonal az egyik kedvencem a szimulátoros korszakomból” – nyilatkozta csapata honlapján Michelisz Norbert.

A saját honlapján pedig az esélyeit is taglalta négy versennyel a vb zárása előtt – Szuzuka után a macaói két futammal ér véget az idei szezon –, hogy hol végezhet a végelszámolásnál. Szerinte a legnagyobb annak a valószínűsége, hogy marad az ötödik helyen, erre harmincöt százalék esélyt lát, arra pedig hogy feljön a negyedik helyre, tizenötöt. A hatodik hely valószínűsége szerinte harminc százalék, annak pedig, hogy hátrébb köt ki, értelemszerűen a maradék húsz százalék.

„Jelenleg huszonnyolc pont a hátrányom a negyedik helyezett Tiago Monteiróval szemben, és bármennyire is él még az elméleti esély az előzésre, rossz érzés kimondanom, nagyon nehéz lesz befogni márkatársamat. Aki kirobbanó formában versenyez egész évben. A pontrendszer ügyesen ki van találva, amióta tíz pontról huszonötre emelték az első helyezettek díjazását, csak a győzelem ad esélyt a nagyobb mértékű lemaradás behozására. Sanghajban ezt Bennani megcsinálta egy privát Hondával, így én sem teszek le róla, de nem fogok ennek érdekében az időmérőn a tizedik helyre játszani. A fordított rajtrácson ugyan könnyebben elérhető lenne ez a siker, de nekem többet jelent az első futamos jó szereplés. El kell ismernem, hogy az összetettben az ötödik helyre Tarquini sanghaji technikai problémájának köszönhetően tudtam feljönni, de az is igaz, hogy a szezon elején nekünk is akadt gondunk bőven. Talán így az év végére kiegyenlítődik a szerencse-balszerencse faktor. Nyolc pontra vagyok Tarquinitől és tizenkettőre Coroneltől, de ha az utolsó két helyszínen sikerül hasonlóan teljesítenem, mint az előző két-három versenyhétvégén, akkor nagyobb esélyünk van megvédeni a jelenlegi pozíciónkat, mint elveszíteni” – véli Michelisz Norbert.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.