A vb-helyszínek között között a macaói utcai pályát tartják a legnehezebbnek, következésképpen a legveszélyesebbnek is, de Michelisz Norbert kifejezetten kedveli. Ami azért is érthető, mert 2010-ben újoncként itt jegyezte az első futamgyőzelmét. Ahogy azt megszokhattuk, a világbajnokságon idén is az utolsó állomás Kína különleges státuszú területe, az ország délkeleti partjainál fekvő Makaó, ahol a Zengő Motorsport versenyzőjének most is jól indult a versenyprogramja. A teszten ő lett legjobb, a szabadedzéseken egy negyedik és egy hatodik helyet jegyzett a Hondájával, ezután pedig az időmérőn a negyedik helyet szerezte meg a citroënes trió mögött.
Macaói életkép:
Az időmérőn az argentin José María López volt a leggyorsabb, aki már megnyerte a világbajnokságot, a második helyen a francia Sébastien Loeb, a harmadikon pedig honfitársa, Yvan Muller végzett. Michelisz mögött a holland Tom Coronel (Chevrolet) zárt az ötödik helyen, és így két riválisa, egyben a Honda gyári csapatának pilótái, a portugál Tiago Monteiro és az olasz Gabriele Tarquini nem szereztek pontot.
Az összetettben jelenleg Monteiro áll a negyedik helyen 174 ponttal, Michelisznek immár 171 – most kettőt kapott –, Tarquininek 167 pontja van – nagy harc lesz közöttük. Vasárnap az első futamon Michelisz tehát a negyedik rajtkockából indul, Tarquini a hatodikból, Monteiro a hetedikből; a második futamon azonban az első tíz fordított sorrendben rajtol, így ezen honfitársunk a hetedik helyről vág neki a távnak.
„Néhány tizeddel a gyári Hondák előtt vagyok, és ez jó érzés. A második futamon viszont a közvetlen riválisaim előbbről indulnak, és egy jó rajttal akár a második, harmadik helyre is egyből feljöhetnek. Így a pontverseny szempontjából a negyedik, hatodik, hetedik között a negyedik hely nem igazán jó rajtpozíció, csak annyiban jobb, hogy jár érte két pont. Ha a pontversenyt nézzük, akkor fifty-fifty a kimenetel” – nyilatkozta a vb-4. helyre törő Michelisz Norbert.