Rosberg nagyon rossz helyre nyúlt

Lewis Hamiltonnak már két második hely is elegendő ahhoz, hogy megnyerje a Forma–1-es világbajnokságot.

2014. 11. 03. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azzal, hogy Lewis Hamiltont Texasban idén már tizedik alkalommal intették le elsőként, a 2008-as esztendő brit világbajnoka huszonnégy pontra növelte az előnyét, és Interlagosban, valamint Abu-Dzabiban már a második hely is elegendő számára ahhoz, hogy révbe érjen. A szezonzárón dupla pontokat osztanak, így Rosberg legfeljebb hetvenöt pontot szerezhet, s ha nyer is kétszer, de Hamilton közvetlenül utána ér célba, ellenlábasa ötvennégy pontot kasszíroz, vagyis három pont megmarad az előnyéből. Austinban a Mercedes azt már megünnepelhette, hogy a konstruktőri után az egyéni vb-címet is megszerezte, amit valójában már hetekkel korábban borítékolhattunk, de Daniel Ricciardo (Red Bull) a harmadik helyével gyakorlatilag is kiszállt a versenyből.

Rosberg előtt ott volt az esély, hogy faragjon a hátrányából, hiszen ő indult az első rajtkockából, de a 24. körben, amikor kívülről úgy tűnt, hogy kicsit elbambult, Hamilton elhúzott mellette, és végül több mint négy másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt. Utóbb kiderült, hogy Rosberg nagyot hibázott az ominózus jelenetnél, amint azt bevallotta az Autosportnak. Eszerint egy kapcsolóhoz nyúlt, miközben egy gombhoz kellett volna, hogy a KERS-rendszerből pluszerőhöz jusson: „Amikor láttam, hogy Hamilton közeledik felém, úgy döntöttem, hogy igénybe veszem az extra energiát. Ha a gombot nyomom meg, minden rendben lett volna, azonnal aktiválódik a rendszer, de a kapcsolóhoz nyúltam, ami viszont egy késleltető üzemmódot indított be” – nyilatkozta Rosberg, aki a Belga Nagydíj óta – itt ment neki Hamiltonnak, s tette tönkre a versenyét – addigi önmaga árnyéka. A spai futam után még 29 ponttal vezetett csapattársa előtt, azóta azonban mind az öt futamot a brit pilóta nyerte, a német négy második helyet és egy kiesést könyvelhetett el.

Hamilton a Forma–1 históriájában is szépen nyomul előre, az austini futamgyőzelme pályafutása során a harminckettedik volt, s ezzel immár egyedül minden idők legeredményesebb brit Forma–1-es pilótája, Nigel Mansell (31) mellett húzott el, s a szigetországi „vert” mezőnyben még olyan héroszok vannak, mint Jackie Stewart (27) és Jim Clark (25). Az örökrangsorban pedig Hamilton előtt már csak Michael Schumacher (91), Alain Prost (51), Ayrton Senna (41) és Sebastian Vettel (39) áll, az ötödik helyen ő következik holtversenyben Fernando Alonsóval. S ne vegyünk mérget arra, hogy a hét végén a Brazil Nagydíjon lendületből nem előz ebben a versenyben is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.