Alonso ma végre megmondja a frankót

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) orvosi stábja visszaengedheti a pályára a kétszeres világbajnokot.

2015. 03. 26. 1:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szepangban holnap már szabadedzéseket rendeznek a Forma–1-es világbajnokság második állomásán, a McLaren kétszeres világbajnoka is a helyszínen tartózkodik, itt esik át az utolsó vizsgálatokon azután, hogy február 22-én a barcelonai tesztelésen – azóta is tisztázatlan körülmények között – a falnak vágódott az autójával. A rövid időre amnéziát is okozó (húsz év kiesett neki, azt hitte, gyerekként gokartbalesetet szenvedett), agyrázkódással járó ütközését követően a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat kihagyta, de múlt vasárnap már átment egy alapos orvosi vizsgálaton. A Cambridge-i Egyetem specialistái versenyzésre alkalmasnak találták, és gyakorlatilag biztosra vehető, hogy ma zöld lámpát kap.

Alonso gőzerővel készült a visszatérésre, a hírek szerint fizikailag újra a topon van, ami Szepangban elengedhetetlen. A versenynaptárban a malajziai futam talán a legkeményebb fizikai erőpróba, magas a páratartalom, hatalmas a hőség, a pilótafülékben akár ötven fok is lehet a hőmérséklet, és trópusi esők sem a hűsítést hozzák. Alonso a múlt héten már szimulátorban tesztelte a McLarent, és bizony az autója miatt is főhet a feje. A wokingiak felmelegített házassága a motorszállítóként visszatérő Hondával nem tűnik ideálisnak, Melbourne-ben a spanyolt helyettesítő Kevin Magnussen autója a bemelegítőkörben éppen motorhiba miatt állt meg; és Jenson Button is csak az utolsó célba érkező pilóta lett, aki a 11. helyéért már nem kapott pontot. „Kemény hétvége vár rám, de már nagyon várom, hogy először vezethessem versenyen az MP4–30-ast” – fogalmazott Alonso a McLaren hírlevelében, megemlítve, hogy az itteni hőség dacára a szepangi az egyik legkedvesebb pálya a számára, ahol már háromszor intették le elsőként, 2007-ben éppen egy McLarennel.

A kétszeres világbajnokot a balesete óta jobbára csak sajtóközleményekben idézték, ma viszont kiáll a média elé. A FIA rendszeresített, a nagydíjak előtt csütörtökönként esedékes sajtótájékoztatóján ma ő az egyik „kijelölt” pilóta, aligha véletlenül. A McLaren kéri az újságírókat, hogy pilótáját a balesetével kapcsolatos kérdésekkel csak itt és most zaklassák, péntektől a további sajtóeseményeken már ne tegyék.

Mindenesetre a FIA pénteki sajtótájékoztatóján – amelyre a csapatok képviselői hivatalosak – is akad kényes téma. Ezen az összejövetelen ugyanis ott lesz a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner és Cyril Abiteboul, az istálló motorszállítója, a Renault igazgatója. S ebben a házasságban a felek már a tányérdobálásnál tartanak, hogy a motor vagy a kasztni a silányabb-e. A Renault-igazgató a minap nemes egyszerűséggel hazug embernek nevezte a Red Bull technikai igazgatóját, a minden bajok forrását a gyenge motorban látó Adrian Newey-t.

Mindeközben a címvédő Mercedesnél, miután Melbourne-ben behúzták az első két helyet – a szezonnyitót Lewis Hamilton nyerte Nico Rosberg előtt –, újfent dörzsölhetik a tenyerüket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.