Szepangban holnap már szabadedzéseket rendeznek a Forma–1-es világbajnokság második állomásán, a McLaren kétszeres világbajnoka is a helyszínen tartózkodik, itt esik át az utolsó vizsgálatokon azután, hogy február 22-én a barcelonai tesztelésen – azóta is tisztázatlan körülmények között – a falnak vágódott az autójával. A rövid időre amnéziát is okozó (húsz év kiesett neki, azt hitte, gyerekként gokartbalesetet szenvedett), agyrázkódással járó ütközését követően a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat kihagyta, de múlt vasárnap már átment egy alapos orvosi vizsgálaton. A Cambridge-i Egyetem specialistái versenyzésre alkalmasnak találták, és gyakorlatilag biztosra vehető, hogy ma zöld lámpát kap.
Alonso gőzerővel készült a visszatérésre, a hírek szerint fizikailag újra a topon van, ami Szepangban elengedhetetlen. A versenynaptárban a malajziai futam talán a legkeményebb fizikai erőpróba, magas a páratartalom, hatalmas a hőség, a pilótafülékben akár ötven fok is lehet a hőmérséklet, és trópusi esők sem a hűsítést hozzák. Alonso a múlt héten már szimulátorban tesztelte a McLarent, és bizony az autója miatt is főhet a feje. A wokingiak felmelegített házassága a motorszállítóként visszatérő Hondával nem tűnik ideálisnak, Melbourne-ben a spanyolt helyettesítő Kevin Magnussen autója a bemelegítőkörben éppen motorhiba miatt állt meg; és Jenson Button is csak az utolsó célba érkező pilóta lett, aki a 11. helyéért már nem kapott pontot. „Kemény hétvége vár rám, de már nagyon várom, hogy először vezethessem versenyen az MP4–30-ast” – fogalmazott Alonso a McLaren hírlevelében, megemlítve, hogy az itteni hőség dacára a szepangi az egyik legkedvesebb pálya a számára, ahol már háromszor intették le elsőként, 2007-ben éppen egy McLarennel.
A kétszeres világbajnokot a balesete óta jobbára csak sajtóközleményekben idézték, ma viszont kiáll a média elé. A FIA rendszeresített, a nagydíjak előtt csütörtökönként esedékes sajtótájékoztatóján ma ő az egyik „kijelölt” pilóta, aligha véletlenül. A McLaren kéri az újságírókat, hogy pilótáját a balesetével kapcsolatos kérdésekkel csak itt és most zaklassák, péntektől a további sajtóeseményeken már ne tegyék.
Mindenesetre a FIA pénteki sajtótájékoztatóján – amelyre a csapatok képviselői hivatalosak – is akad kényes téma. Ezen az összejövetelen ugyanis ott lesz a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner és Cyril Abiteboul, az istálló motorszállítója, a Renault igazgatója. S ebben a házasságban a felek már a tányérdobálásnál tartanak, hogy a motor vagy a kasztni a silányabb-e. A Renault-igazgató a minap nemes egyszerűséggel hazug embernek nevezte a Red Bull technikai igazgatóját, a minden bajok forrását a gyenge motorban látó Adrian Newey-t.
Mindeközben a címvédő Mercedesnél, miután Melbourne-ben behúzták az első két helyet – a szezonnyitót Lewis Hamilton nyerte Nico Rosberg előtt –, újfent dörzsölhetik a tenyerüket.