Eddig hatalmas üzleti titokként kezelte mindenki, vajon mennyibe kerül az országnak az, hogy Forma–1-es futamot rendezhet. Nos, úgy tűnik, ennek vége, hiszen nemcsak a Magyar Nagydíjért kifizetendő jogdíj összege került nyilvánosságra, hanem az összes futamé.
Nekünk, magyaroknak nincs szégyenkeznivalónk, hiszen Bernie Ecclestone számlájára a 31. Formula–1 Magyar Nagydíjért 17 millió eurót, azaz 5,3 milliárd forintot kell átutalnunk. A brit mágnás az F–1 kereskedelmi jogait irányító cégcsoportok legfőbb vezetője. Ezzel az összeggel egyébként a mezőny második felében vagyunk, ugyanis a legtöbb verseny esetében magasabbak a jogdíjak. Az első helyen – minő meglepetés – az orosz futam áll, ugyanis Vlagyimir Putyinék nem kevesebb mint 54,5 millió eurót (17 milliárd forintot) fizetnek be a kasszába. Őket a keleti helyszínek követik: Abu-Dzabi és Szingapúr 49, Malajzia 48, Azerbajdzsán 46, Bahrein 42 milliót fizet. Ezen számok ismeretében talán már érthető, Ecclestone miért ragaszkodik annyira a keleti nyitáshoz…
Nálunk mindössze három helyszín fizet kevesebbet: a belga és a német versenyért 15-15 millió eurót zsebel be Ecclestone, ugyanakkor a sorozat ékköve, Monaco nem fizet a futam rendezéséért. A középmezőnyt egyébként Kína vezeti (25 millió euró), és külön érdekesség, hogy az amerikai helyszínek közül Mexikó áll az élen (24 millió euró), míg az amerikaiak 19, a brazilok 18,5, a kanadaiak pedig 18 millió eurót fizetnek. Az európai helyszínek közül – az oroszt kivéve – Ausztria az éllovas a maga 22 millió eurójával, megelőzve Spanyolországot (21 millió euró), Nagy-Britanniát (20,5 millió euró) és Olaszországot (18 millió euró), az Ausztrál Nagydíj szervezői kereken 20 milliót, míg a japán futamért 17 millió eurót utalnak.
A fenti összegekből is jól látszik tehát, milyen nagy üzlet a Forma–1.