Amikor a 2016-os világbajnokság negyedik futamát leintették, nem akadt szinte senki, aki ne adta volna oda az idei vb-címet a négyből négyet nyerő – illetve zsinórban hét futamon győztes, hiszen 2015 utolsó három versenyén is elsőként intették le – Nico Rosbergnek. A német egyszerűen hibátlanul vezetett, míg legnagyobb vetélytársa, a háromszoros világbajnok, címvédő Lewis Hamilton egyrészt hibát hibára halmozott, másrészt, ha valami tönkremehetett a Mercedesében, az tönkre is ment.
Aztán jött a fordulat, Barcelonában összeütköztek egymással, és ez a nullázás megfordította kettejük csatáját. Ugyanis a következő futamtól, Monacótól Hamiltont mintha kicserélték volna, és a bakui verseny kivételével – ott ismét Rosberg lett az első – mind a négy futamot megnyerte, és mire a mezőny elérkezett a Hungaroringre, már csak egyetlenegy pont a különbség közöttük. Ez pedig azt jelenti, új világbajnokság veszi kezdetét a két pilóta csatájában, azaz igencsak parázs küzdelemre számíthatunk kettejük között. Persze az esélyek itt abszolút Hamilton felé billennek, hiszen amíg ő négyszer, 2007-ben, 2009-ben, 2012-ben és 2013-ban nyert már korábban a Hungaroringen – ezzel holtversenyben csúcstartó Michael Schumacherrel –, addig közvetlen riválisának mindössze egy negyedik hely a legjobb eredménye itt.
Július 22., péntek
14.00–15.30: F1, 2. szabadedzés (M4 Sport, élő)
15.55–16.25: GP2, időmérő
16.45–17.30: Porsche-szuperkupa, szabadedzés
17.50–18.35: GP3, szabadedzés
Július 23., szombat
9.45–10.15: GP3, időmérő
11.00–12.00: F1, 3. szabadedzés (M4 Sport, élő)
12.25–12.55: Porsche-szuperkupa, időmérő
14.00–15.00: F1, időmérő (M4 Sport, élő
15.40–16.45: GP2, 1. futam (M4 Sport élő)
17.20–18.05: GP3, 1. futam
Július 24., vasárnap
9.15–9.50: GP3, 2. futam (M4 Sport, élő)
10.25–11.15: GP2, 2. futam (M4 Sport élő)
11.35–12.10: Porsche-szuperkupa, futam (Eurosport1 élő)
12.30: F1, pilótaparádé
14.00: F1, a futam (M4 Sport élő)
Ráadásul Rosberg autójában könnyen előfordulhat, hogy váltót kell cserélni – Silverstone-ban emlékezetes volt, amikor a hetes fokozatban ragadt, és csak a rádiós segítséggel tudta befejezni a versenyt, amiért meg is büntették –, és ha ez bekövetkezik, akkor azonnal öt rajthelyes büntetéssel kellene számolnia. Ez pedig a Hungaroringen szinte behozhatatlan hátrányt jelentene a számára.