– Korábban sok aggasztó hírt lehetett hallani arról, hogy a jegyértékesítéssel esetleg gondok vannak az idei Magyar Nagydíjjal kapcsolatban…
– Megnyugtathatok mindenkit, aki emiatt aggódott, hogy az idei versenyhétvégén sem lesznek kevesebben, mint amennyien tavaly itt voltak a négy nap alatt. Már csütörtökön rengetegen voltak a bokszlátogatás alkalmával, míg a pénteki szabadedzéseket harmincezren követték nyomon a helyszínen. Mára megközelítőleg 45 ezer embert várunk a Hungaroringre, míg az egyelőre megjósolhatatlan, hogy a vasárnapi futamon hányan választják majd azt, hogy élőben szurkoljanak a versenyzőknek. Tavaly 186 ezren látogattak ki a Hungaroringre, én bízom abban, hogy ez a szám az idén sem csökken.
– Nem vetette vissza a látogatottságot az, hogy ezúttal nem a magyar futam az utolsó a nagy nyári szabadság előtt?
– Szerintem most jobban jártunk, mert aki ide ellátogat a környező országokból, az nem biztos, hogy a Német Nagydíjra is elutazik.
– Mi volt a pilóták véleménye a pálya felújításáról? Elégedettek voltak az aszfalt minőségével?
– Úgy vélem, igen, akikkel én beszéltem – versenyzők és csapatvezetők egyaránt –, azok egytől egyig dicsérték a munkánkat, és úgy vélték, az új aszfaltcsíkon remek versenyt fognak vívni vasárnap.
– Az már biztos, hogy 2026-ig a Magyar Nagydíj ott lesz az F–1-es világbajnokság versenynaptárában. A jelenleg is hazánkban tartózkodó Bernie Ecclestone előirányzott-e valamilyen fejlesztési kötelezettséget a jövő évi versenyre?
– Semmilyen kötelezettségünk nincs most, ami persze nem azt jelenti, hogy nem is fogjuk fejleszteni a Hungaroringet. Az majd a verseny után kiderül, hogy a jegyeladásokból mekkora a bevételünk, illetve a pályaértékesítésből mennyi folyik be a kasszába, és ha ezek a számok ismeretesek lesznek, akkor tudunk dönteni a fejlesztésekről. Az állam az éves jogdíjon kívül 2017-re ötmilliárd forintot irányzott elő a Hungaroring számára. Ha ezt megkapjuk, akkor alakulhat ki véglegesen, mit fejlesztünk a jövő évben.