Rosbergé lett a pole a történelmi időmérőn

A Mercedes német pilótája az utolsó másodpercekben tudott legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton elé kerülni.

B.M.L.
2016. 07. 23. 15:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amíg délelőtt hét ágra sütött a nap a Hungaroringen, addig az időmérő előtt fél órával olyan zivatar zúdult a pályára, amely biztossá tette, a magyar futam történetében az első esős kvalifikációra fog sor kerülni. Mivel az eső egyszerűen nem akart elállni, a versenyigazgatóság úgy döntött, elhalasztja az időmérőt, amelyet végül húszperces késéssel tudtak csak megkezdeni.

Ám amikor a mezőny már öt perce a pályán körözött – mindenki azonnal egy mért kört akart teljesíteni –, újra lecsapott a vihar, így jöhetett a piros zászló. Amikor újra nekilódultak a pilóták az időmérőnek, senki nem gondolta volna, hogy az idei esztendő leghosszabb Q1-es szakasza következik. Ugyanis előbb Marcus Ericsson (Sauber) vágódott bele a gumifalba, majd Felipe Massa törte össze a Williamsét – kockáztatott, és az átmeneti abroncsokon kicsúszott –, végül Ryo Harianto (Manos) is összetörte az autóját – valamennyi eset után jött a piros zászló, így mire az utolsó edzésleállításra sor került, már csak 1:18 perc volt hátra, így a versenyigazgatóság 55 perc után lezárttá nyilvánította az időmérő első szakaszát.

1. Nico Rosberg (német, Mercedes): „Nagy kihívás volt ez az időmérő, hiszen a körülmények hatására a pálya állapota folyamatosan változott. Az utolsó köröm végül nagyon jól sikerült, úgyhogy elégedett vagyok. A sárga zászlónál elvettem a lábam a gázról, így nem számítok büntetésre.”

2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes): „Nem tudom, hogy Nico mennyivel volt gyorsabb, de én előrébb voltam négy tizeddel, jónak éreztem azt a körömet. A lehető legrosszabbkor értem Fernando mögé, de megtörténik az ilyen, benne van az autósportban. Nagyon érdekes időmérőn vagyunk túl, egyáltalán nem vagyok csalódott. A futamon osztják a pontokat, és én mindent megteszek a győzelemért.”

3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull): „Nagyon mérges voltam, hogy pont azon a körön kellett lassítanom, amikor gyorsabb voltam az előzőnél. Úgy érzem, ha befejezhettem volna normális körülmények között az utolsó körömet, akár a pole pozíció is meglett volna. Nem tagadom, kissé csalódott vagyok, de jó előjel a futamra, hogy ennyire versenyképesek voltunk.”

A Q2-re újra kisütött a nap, és mindenki sejtette, a legjobbak már normál körülmények között fejezhetik majd be a kvalifikációs tréninget. A második szakaszban mindenki slick gumin fejezte be a száguldást, és az egész hétvégén remekül vezető Max Verstappené (Red Bull) lett a legjobb idő. A hatalmas hajrá végén Lewis Hamilton (Mercedes) csak a tizedik lett, de legalább bejutott a legjobbak közé, míg Kimi Räikkönen (Ferrari) például csak a 14. lett, így kiesett.

A harmadik, mindent eldöntő szakaszban aztán magára talált a pénteki balesete óta rengeteget hibázó Hamilton, és egészen az utolsó pillanatig úgy tűnt, a háromszoros világbajnoké lesz a pole pozíció. Ám az utolsó körben Fernando Alonso (McLaren) megpördült, így a kettes szektorban sárga zászló volt érvényben. Hamilton elvette a gázt, úgy gondolta, innentől kezdve senki nem lehet veszélyes az 1:20,108-as köridejére. Csapattársa, az egész hétvégén remeklő Nico Rosberg (Mercedes) viszont lecsapott az esélyre, és a hétvége leggyorsabb körét teljesítve, 1:19,965-ös idejével elorozta a pole pozíciót Hamiltontól. A második sort a Red Bullok sajátították ki, mégpedig Daniel Ricciardo és Max Verstappen sorrendben, míg a tavalyi győztes, Sebastian Vettel (Ferrari) lett az ötödik. Érdekesség, hogy a McLaren két világbajnoka, Alonso és Jenson Button egész hétvégén kibérelte magának a 7. és a 8. helyet, a kaotikus időmérőn is itt végeztek.

Eredmények

Időmérő edzés

1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:19,965, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20,108

3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1:20,257, 4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:20,557

5. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:20,874, 6. Carlos Sainz (spanyol, Toro Rosso) 1:21,131

7. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1:21,211, 8. Jenson Button (brit, McLaren) 1:21,597

9. Nico Hülkenberg (német, Force India) 1:21,823, 10. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:22,182

11. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:24,941, 12. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:25,301

13. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:25,416, 14. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25,435

15. Esteban Guttierrez (mexikói, Haas) 1:26,189, 16. Felipe Nasr (brazil, Sauber) 1:27,063

17. Jolyon Palmer (brit, Renault) 1:43,965, 18. Felipe Massa (brazil, Williams) 1:43,999

19. Kevin Magnussen (dán, Renault) 1:44,543, 20. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1:46,984

21. Pascal Werhlein (német, Manor) 1:47,343, 22, Rio Haryanto (indonéz, Manor) 1:50,189

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.