Amíg délelőtt hét ágra sütött a nap a Hungaroringen, addig az időmérő előtt fél órával olyan zivatar zúdult a pályára, amely biztossá tette, a magyar futam történetében az első esős kvalifikációra fog sor kerülni. Mivel az eső egyszerűen nem akart elállni, a versenyigazgatóság úgy döntött, elhalasztja az időmérőt, amelyet végül húszperces késéssel tudtak csak megkezdeni.
Ám amikor a mezőny már öt perce a pályán körözött – mindenki azonnal egy mért kört akart teljesíteni –, újra lecsapott a vihar, így jöhetett a piros zászló. Amikor újra nekilódultak a pilóták az időmérőnek, senki nem gondolta volna, hogy az idei esztendő leghosszabb Q1-es szakasza következik. Ugyanis előbb Marcus Ericsson (Sauber) vágódott bele a gumifalba, majd Felipe Massa törte össze a Williamsét – kockáztatott, és az átmeneti abroncsokon kicsúszott –, végül Ryo Harianto (Manos) is összetörte az autóját – valamennyi eset után jött a piros zászló, így mire az utolsó edzésleállításra sor került, már csak 1:18 perc volt hátra, így a versenyigazgatóság 55 perc után lezárttá nyilvánította az időmérő első szakaszát.
1. Nico Rosberg (német, Mercedes): „Nagy kihívás volt ez az időmérő, hiszen a körülmények hatására a pálya állapota folyamatosan változott. Az utolsó köröm végül nagyon jól sikerült, úgyhogy elégedett vagyok. A sárga zászlónál elvettem a lábam a gázról, így nem számítok büntetésre.”
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes): „Nem tudom, hogy Nico mennyivel volt gyorsabb, de én előrébb voltam négy tizeddel, jónak éreztem azt a körömet. A lehető legrosszabbkor értem Fernando mögé, de megtörténik az ilyen, benne van az autósportban. Nagyon érdekes időmérőn vagyunk túl, egyáltalán nem vagyok csalódott. A futamon osztják a pontokat, és én mindent megteszek a győzelemért.”
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull): „Nagyon mérges voltam, hogy pont azon a körön kellett lassítanom, amikor gyorsabb voltam az előzőnél. Úgy érzem, ha befejezhettem volna normális körülmények között az utolsó körömet, akár a pole pozíció is meglett volna. Nem tagadom, kissé csalódott vagyok, de jó előjel a futamra, hogy ennyire versenyképesek voltunk.”
A Q2-re újra kisütött a nap, és mindenki sejtette, a legjobbak már normál körülmények között fejezhetik majd be a kvalifikációs tréninget. A második szakaszban mindenki slick gumin fejezte be a száguldást, és az egész hétvégén remekül vezető Max Verstappené (Red Bull) lett a legjobb idő. A hatalmas hajrá végén Lewis Hamilton (Mercedes) csak a tizedik lett, de legalább bejutott a legjobbak közé, míg Kimi Räikkönen (Ferrari) például csak a 14. lett, így kiesett.
A harmadik, mindent eldöntő szakaszban aztán magára talált a pénteki balesete óta rengeteget hibázó Hamilton, és egészen az utolsó pillanatig úgy tűnt, a háromszoros világbajnoké lesz a pole pozíció. Ám az utolsó körben Fernando Alonso (McLaren) megpördült, így a kettes szektorban sárga zászló volt érvényben. Hamilton elvette a gázt, úgy gondolta, innentől kezdve senki nem lehet veszélyes az 1:20,108-as köridejére. Csapattársa, az egész hétvégén remeklő Nico Rosberg (Mercedes) viszont lecsapott az esélyre, és a hétvége leggyorsabb körét teljesítve, 1:19,965-ös idejével elorozta a pole pozíciót Hamiltontól. A második sort a Red Bullok sajátították ki, mégpedig Daniel Ricciardo és Max Verstappen sorrendben, míg a tavalyi győztes, Sebastian Vettel (Ferrari) lett az ötödik. Érdekesség, hogy a McLaren két világbajnoka, Alonso és Jenson Button egész hétvégén kibérelte magának a 7. és a 8. helyet, a kaotikus időmérőn is itt végeztek.
Eredmények
Időmérő edzés
1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:19,965, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20,108
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1:20,257, 4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:20,557
5. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:20,874, 6. Carlos Sainz (spanyol, Toro Rosso) 1:21,131
7. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1:21,211, 8. Jenson Button (brit, McLaren) 1:21,597
9. Nico Hülkenberg (német, Force India) 1:21,823, 10. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:22,182
11. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:24,941, 12. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:25,301
13. Sergio Pérez (mexikói, Force India) 1:25,416, 14. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:25,435
15. Esteban Guttierrez (mexikói, Haas) 1:26,189, 16. Felipe Nasr (brazil, Sauber) 1:27,063
17. Jolyon Palmer (brit, Renault) 1:43,965, 18. Felipe Massa (brazil, Williams) 1:43,999
19. Kevin Magnussen (dán, Renault) 1:44,543, 20. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 1:46,984
21. Pascal Werhlein (német, Manor) 1:47,343, 22, Rio Haryanto (indonéz, Manor) 1:50,189