Vettel kiakadt a rádiózás miatt

Ha valamelyik pilótának műszaki gondja van, szólhat a csapat, de azonnal ki kell állnia a boxba.

B.M.L.
2016. 07. 21. 19:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt versenyeken több pilótának akadt műszaki problémája, ám a csapatuk nem segíthetett nekik, miután az idei, rádiózásra vonatkozó szabályok ezt szigorúan tiltották. Lewis Hamilton (Mercedes) Baku utcáin, míg Sergio Pérez (Force India) az osztrák futam végén hiába remélt segítséget, a csapat mérnökei nem merték megszegni a szabályokat. Legutóbb Nico Rosberg (Mercedes) esetében már nem játszottak néma leventét a mérnökök, ám a német versenyzőt a rádiós előírások megsértése miatt megbüntették, és a 10 másodperces időhozzáírás miatt el is veszítette a második helyét. Az említett esetek okán szinte mindenki fellázadt a rossznak tartott szabályok miatt, azonban a FIA nemhogy nem vonta vissza azokat, hanem még szigorított is rajtuk.

– Éppen Rosberg esete miatt felvetődhetett az a lehetőség, hogy bizonyos helyzetekben inkább megéri a csapatoknak bevállalni a tíz másodperces időbüntetést, de megszegik a szabályokat. Nos, ezt nem hagyhatjuk, hiszen továbbra sem oldjuk fel az adatkorlátozásokat. Úgy döntöttünk, hogy a csapatok jelezhetik, ha műszaki probléma lép fel, ám ezzel egy időben utasítaniuk is kell versenyzőjüket, hogy jöjjön be a boxba, ahol további információkkal láthatják el őt, vagy elháríthatják a hibát. Ugyanakkor az autó külső borításának sérüléséről adhatnak információkat a pilótáknak – jelentette be Charlie Whiting versenyigazgató, aki hozzátette, az új szabályok már a Magyar Nagydíjon érvénybe lépnek.

Sebastian Vettel (Ferrari) is éppen eleget küzdött idén műszaki gondokkal, így úgy érzi, kicsit komikus, amit a rádiózás szabályai címszó alatt művelnek.

– Vicc ez az egész. Ha változást akarunk, akkor hozzuk vissza a régi V12-es motorokat és azokat az autókat, amelyeknek a kormányán csak két gomb volt: az egyik a sebességkorlátozásért, a másik a rádiózásért felel, hogy legalább meg tudjuk erősíteni, hogy bejövünk a boxba. Ha ez meglesz, akkor végre nem kéne foglalkozni annyit az elektronikával, és nem kellene memorizálni ezt a sok mindent. Nyilván okkal van annyi gomb a kormányunkon, és nem arról van szó, hogy valaki gombokat gyárt, és megkér minket, hogy tegyük fel a kormányra – hergelte egy kicsit a közvéleményt is az új szabályok ellen a négyszeres világbajnok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.