Felipe Massa nagy kedvenc volt mindig is Olaszországban, ugyanis az F1-ben tizenöt évet lehúzó brazil pilóta a Ferrarinál eltöltött éveiben volt a legeredményesebb. 2007-ben vb-címhez segítette csapattársát, Kimi Räikkönent, majd egy évvel később egy kanyar választotta el a világbajnokság megnyerésétől. 11 futamgyőzelme mellé 41 dobogós helyet, 16 első rajthelyet, 15 leggyorsabb kört ért el, és az örökranglistán jelenleg 1110 pont áll a neve mellett. Idén az összetettben a tizedik helyen áll 39 pontjával, és a bejelentése óta immár pontosan tudjuk, nyolc verseny van hátra a pályafutásából. Hozzánk, magyarokhoz nagyon kötődik, hiszen sosem felejti el, hogy a a 2009-es magyar nagydíjon elszenvedett súlyos balesetét követően az itteni orvosok áldozatos munkájának volt köszönhető a felépülése.
A brazil 2002-ben a Saubernél kezdte Formula 1-pályafutását, majd 2005 végén barátja, Rubens Barrichello idő előtti távozásával ülést kapott a Ferraritól 2006-ra. Nem akárki mellé szerződtették, hiszen Michael Schumacher csapattársaként kellett bizonyítania versenyről versenyre. Hamar belopta magát a tifosik szívébe, ugyanis első ferraris évében futamgyőzelmeket, első rajtkockákat és dobogós helyeket ért el, ám annak ellenére nem tudta nyolcadik vb-címéhez segíteni a 2006 végén visszavonult Schumachert, hogy mindent megtett érte. Nem úgy, mint a következő szezonban, amikor briliáns versenyzéssel csinált világbajnokot Kimi Räikkönenből. 2008 az ő éve lehetett volna, ám az utolsó futamon, Brazíliában hiába szelte át győztesként a célvonalat, Lewis Hamilton az immár szakadó esőben utolérte a száraz pályára való gumikon csúszkáló Timo Glockot az utolsó kanyarban, leelőzte, s így a brité lett a vb-cím.
A sportág történetének alighanem legdrámaibb fináléja után sokan a szívek bajnokának nevezték el Massát, aki egyetlen ponttal maradt le a világbajnoki elsőségről. Ám utólag kiderült, hogy a Renault csapat szingapúri ütközésbotrányával veszítette el leginkább a vb-t, nem pedig a brazil futamon. Sosem tudta ezt megemészteni, és ezek után nem véletlen, hogy az említett botrány legfőbb haszonélvezője, Fernando Alonso 2009-es érkezésével szinte azonnal távozott a Ferraritól. A Williamsnél folytatta, ahol az elmúlt két és fél szezonban ötször állt dobogón – utoljára éppen a hétvégi futamnak otthont adó Monzában tavaly –, és ő szerezte az időszak egyetlen rajtelsőségét a grove-i csapat számára.














