Egy ideje azt már mindenki tudja a sportágban, hogy 2017-től ismét jelentős szabályváltozások lesznek az F1-ben. Immár az összes változtatást elfogadták és azok nyilvánosságra kerültek, így megnézhetjük, mennyire lesz más jövőre a Forma–1. Az autók szélesebbek lesznek, és ez bizony olyan jelentős változás lehet, amely akár a jelenlegi erőviszonyokat is átírhatja. Carlos Sainz (Toro Rosso) például kijelentette, amikor megnézte a 2017-es versenygép terveit, egy másik kategória autóját vélte felfedezni. Hozzá hasonlóan gondolkodik a címvédő Lewis Hamilton is.
– A szélcsatornás modell láttán az az érzésem, hogy az autó fizikailag keményebb próbatétel elé állít majd bennünket, ráadásul jóval gyorsabbak lesznek az ideieknél – nyilatkozta az Autosportnak a Mercedes háromszoros világbajnoka.
Egyébként éppen a brit pilóta által Spában bedobott trükkös motorcsere – egyszerre három új motort, turbófeltöltőt és ERS-t kapott – miatt változtattak a szakemberek, hiszen Hamilton csak egy büntetést kapott az idei szabályok szerint, ráadásul később büntetlenül visszatehetik a kivettet az autójába. Jövőre annyiszor sorolják a rajtrácson hátra a motorcserélgetőket, ahányszor újra beépítenek egy, már használt és félretett motort az autóba. 2017-től már csak a harmadik szabadedzés előttig van mód a karosszériacserékre, aki ezt követően vált, automatikusan a bokszutcából rajtol.
A gumiszabályok is változnak, hiszen 2017-ben szélesebb abroncsokkal versenyeznek majd a pilóták. Ráadásul a jövő évi szezon első öt futamán a Pirelli határozná meg a csapatok helyett, melyik gumiból hányat biztosít számukra, hogy valamennyi típust kipróbálhassák a háromnapos hétvége alatt. A tervek szerint valamennyi istálló hetet kapna a leglágyabb, négyet a közepes és kettőt a legkeményebb keverékből. Már eldőlt az is, hogy a két téli tesztet továbbra is Barcelonában rendezik – az első gyakorlást február 27. és március 2. között, a másodikat március 7. és 10. között –, holott a Pirelli annak örült volna, ha az első gyakorlásra egy olyan arab országban került volna sor, ahol az időjárási körülmények jobban hasonlítanak az évközi versenyhelyszínek időjárásához. Ugyanakkor minden csapatnak az úgynevezett filmes napokon lesz lehetősége korlátozott körülmények között kipróbálni 2017-es autóját akár a barcelonai gyakorlások előtt.