Dobogóra vágyott a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a hétvégén befejeződött Africa Race 6500 kilométer össztávú tereprali-viadalon, végül azonban meg kellett elégednie a 11. hellyel – kategóriájában vigaszként a 2. helyen zárt az Opel Mokka.
– Sok apró momentumon múlik a siker ebben a műfajban, számos alkalommal hoztunk rossz döntést – idézte fel emlékeit Szalay az M4 köztévének péntek reggel. Navigátora, Bunkoczi elárulta, a versenyzők mindennap csak reggel kaptak részletes térképet az aktuális „adaghoz”, ami folyamatosan magában rejti a tévesztés lehetőségét. Ő azokat a pontokat igyekszik az itineren megtalálni és elkerülni, ahol veszély van.
Hogy hol lehet felkészülni a dűnékre? Legközelebb hozzájuk a fóti homokbánya van, de a viccet félretéve a sportolók egyértelműsítik, Marokkóban van a legközelebbi olyan hely, ahol gyakorolni tudnak, a legtöbb tapasztalatot viszont a versenyzések alkalmával szerzik; aztán ott vannak a homokviharok, amikor az ember csak az irányt tudja, hogy merre halad, de nem lát semmit. Szalayék következő versenye Sydney-ben lesz.
Az afrikai körülményeket még érzékeltetve elmondták, az autó terében igen meleg van, de nem is a nap, inkább a motor fűti az utasteret, esténként olykor kimondottan fáztak.
Ma már egyébként biztonságos az útvonal Szalay szerint, a helyiek sem háborgatják a versenyzőket, az az idő már a múlté, amikor aknák robbantak kocsik alatt, vagy kiérkező afrikaiak a levegőbe lövöldöznek, amíg nem kapnak százezer eurót
A pénzügyekről Szalay Balázs még elmondta, nagyon messze vannak az igazi gyári csapatoktól, amelyeknél gyakorlatilag mindennap új autót tudnak építeni. Szakmai oldalról azért már nem „hobbisták”.
Az Africa Race a klasszikus Dakar-rali útvonalán halad, 2009-ben hívták életre. Szalayék negyedik alkalommal indultak el rajta, háromszor mentek végig. Szalay Balázs szerint a dél-amerikai pálya könnyített, hisz a győztes feleannyi nettó idő (28 óra) alatt ér végig rajta, mint az Africa Race-en, ráadásul Dél-Amerikában nincs dűnesivatag a pályán, ami igazán keménnyé tesz egy terepraliversenyt, arról nem is beszélve, hogy sokkal rövidebb is. Hogy két viadal van, sajnos megfelezi a mezőnyt, Afrikában így „csak” kevesebb mint 70 autó állt rajthoz.
Szalay Balázs összesen tizenegyedszer, míg Bunkoczi László hetedszer jutott el a Rózsaszín-tónál lévő célig. A kamionosok között a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió az ötödik helyen ért célba, míg a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettős a hatodik helyen zárt.