Nem indult jól az elmúlt hétvégén a túraautó-világkupa (WTCR) Michelisz Norbert számára, aki a marokkói szezonnyitó mindhárom futamán célba ért, de sorrendben csak 11., 12. és 8. lett, az időmérőkön pedig a 12., majd a 15. helyen kötött ki. S ezt nem fogta arra, hogy lázasan kellett versenyeznie.
„Az első pillanatoktól kezdve küszködtünk, nem tudtam kihozni az autóból a maximumot, és ez borzasztóan zavar. Az pozitívum, hogy minden versenyen szereztem pontot, de mindenképp javítani kell az egykörös tempómon. Fura, mert eddig ez az erősségem volt, az idei gumikon azonban egyelőre küszködöm, ezt már a teszteken is éreztem” – kommentálta a történteket a Hyundai gyári csapatának magyar pilótája, aki két éve másodikként zárt az akkor még világbajnokságnak nevezett sorozatban Hondát kormányozva, tavaly pedig a világkupává „lefokozott” szériában immár a dél-koreaiak autójával negyedik lett.
A 2018-as vb-t csapattársa, az olasz Gabriele Tarquini nyerte meg, s mivel az év elején a Hyundai i30 N TCR-t 2019-re is a mezőny egyik legerősebb autójának könyvelték el, Michelisz logikája kikezdhetetlennek tűnt: ha Tarquinit legyőzi, harcban lehetne a bajnoki címért.

Fotó: NS/Tumbász Hédi
Ám két tényező is átírta az esélylatolgatást. A WTCR-ben teljesítménykiegyenlítő rendszer, úgynevezett BoP (Balance of Performance) van érvényben, ami a motorerőt, a versenysúlyt és a hasmagasságot szabályozza. S az idény eleji BoP nagy kárvallottjai közé bekerültek a Hyundai-pilóták is, akik annak isszák meg a levét az indokoltnál jobban, hogy tavaly túlságosan jó volt az autójuk… Marokkóban csak a Hyundaioknak kellett 90 milliméteres hasmagassággal menniük, a motorerőt pedig visszavették náluk 97,5 százalékra. A döntés után Michelisz Norbert sem titkolta a csalódottságát.
Azzal pedig már korábban szembesülnie kellett, hogy végül olyan erős mezőny jött össze, ami példátlan 2010 óta, amióta minden évben teljes szezont teljesít. Michelisz úgy számol, hogy több mint tíz pilóta harcol majd az elsőségért. Nos, a marokkói verseny eredményeit látva nagyon nem lőtt mellé, mert a Marrákesben szerzett tizenhét pontjával a 12. helyet foglalja el a huszonhat fős mezőnyben. A svéd Thed Björk (Lynk & Co) állt az élre 61 ponttal, az argentin Esteban Guerrieri (Honda) 56-tal a második, Tarquini pedig a Hyundai minden nehézsége dacára a harmadik 49 ponttal. A címvédő a második futamot megnyerte, igaz, ez a fordított rajtrácsos verseny volt, amelyen az időmérő kilencedik helyezettjeként a második helyről vághatott neki a távnak.