Már a szombati időmérő emlékezetesre sikeredett, Max Verstappennek és a statisztikusoknak mindenképpen. Az egyes rajtkockát ugyanis pályafutása során először a Red Bull holland pilótája szerezte meg, aki mosolyogva mondta, végre már nem nyaggatják azzal, mikor lesz meg az első pole-pozíciója. Ennek bizony már itt volt az ideje, mert Verstappen hét futamgyőzelemmel a háta mögött érkezett hozzánk, és a statisztikákban a „legtöbb győzelem pole-pozíció nélkül” rovatban az ő neve szerepelt az első helyen. (Ez a kínos dicsőség most visszaszállt Eddie Irvine-ra, aki 1993 és 2002 között négy futamot nyert meg, de az első rajtkockából soha nem indulhatott.) Verstappen amúgy az F1 történetének századik pilótája, aki valaha is pole-pozíciót szerzett – ez is jól hangzik –, s ugyan szombaton nagyon nagy formában volt, meg kellett dolgoznia a rajtelsőségért. A Q3-ban ez végül az utolsó kanyarban dőlt el a javára – mindössze 18 ezredmásodperccel előzte meg Valtteri Bottast. A harmadik Lewis Hamilton a másik Mercedesben majdnem két tizedet kapott Verstappentől, míg a negyedik Charles Leclerc és az ötödik Sebastian Vettel a két Ferrariban közel fél másodperccel volt lassabb a Red Bull-pilótánál.
Így szombaton a fő lelátó jelentős részét narancsba borító holland szurkolók vonulhattak a legvidámabban a vendéglátóipari egységekhez. Néhány kiragadott ár a büfékből: a gírosz pitában 2500, egy adag hasábburgonya 1200, a hamburger 3500, a sajtos-tejfölös lángos 1500, fél liter ásványvíz 600, a félliteres dobozos sör 1000 forintba került. A tikkadt külföldiek utóbbit különösen díjazták, egy héttel korábban a hockenheimi pályán nem kapták meg ennyiért. Az ajándékboltokban persze jóval mélyebben kellett a zsebbe nyúlni. A Ferrarinál exkluzív órákat is láttunk 100-120 ezerért, a sapka 14 ezerbe került, a Mercedesnél a póló 28 ezerbe, a dzseki 50 ezerbe, egy vékony esőkabát 35 ezerbe. Utóbbinak a pénteki esők után szombaton és vasárnap már nem volt szezonja.

Fotó: Mirkó István
Tegnap megnézhettük, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, a húszéves Mick megnyeri a hét végi második Formula–2-es versenyt, ezzel élete első győzelmét aratja az F1 előszobájában, majd jött az autósport csúcskategóriájának mezőnye a hetvenkörös Magyar Nagydíjon. Verstappen jól kapta el a rajtot, Bottasnak viszont a tülekedésben megsérült az első szárnya, és a hatodik körben mehetett a bokszba új orrkúpért. A 20. körben Verstappen 1,3 másodperccel vezetett Hamilton előtt, Leclerc további tizenhattal volt lemaradva, így egyértelmű volt, hogy ha váratlan fejlemény nem történik, kétesélyes a verseny. Verstappen a 26., Hamilton a 31. körben cserélt kerekeket, s ugyan a kiállása után az ötszörös világbajnok kissé lemaradt, gyorsan visszakapaszkodott, és a 35. körben támadásba lendült. Ám nem járt sikerrel, megint visszaesett, s amikor újra nekiveselkedett, majd megint közel került a hollandhoz, a 49. körben a Mercedes újabb kerékcserére rendelte. Ekkor még senki sem tudta, ez jó ötlet-e, mert frissebb gumikon körözött, de 15 körrel a vége előtt 15 másodperc volt a hátránya. A Mercedesnél is azt jósolták, hogy csak a futam legvégén éri utol Verstappent, ám Hamilton öt körrel a vége előtt már ott loholt mögötte, a 67. körben az első támadásával elporzott mellette, s pályafutása 81. győzelmét aratta a Formula–1-ben.