Hamilton megfutotta a Formula–1 történelmének leggyorsabb körét

A hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a Formula–1-es Olasz Nagydíj szombati időmérő edzését, így a vasárnapi futamot ő kezdheti az élről. Az összetettben is élen álló 35 éves pilótának ez az idei hatodik, és pályafutása 94. időmérő-elsősége, amelyet az F1 történelmének leggyorsabb körével, több mint 264 km/órás átlagsebességgel ért el.

2020. 09. 05. 16:24
Hamilton
Monza, 2020. szeptember 5. Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíjának harmadik szabadedzésén a monzai versenypályán 2020. szeptember 5-én. A futamot szeptember 6-án rendezik. MTI/EPA/Pool/Luca Bruno Fotó: Luca Bruno Forrás: MTI/EPA/Pool/Luca Bruno
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Monzában is jól kezdett a Formula–1-es világbajnokságot uraló Mercedes, hiszen még pénteken az első szabadedzést Valtteri Bottas nyerte Lewis Hamilton előtt, a másodikon Hamilton volt a leggyorsabb, megelőzve Bottast, szombaton pedig a harmadik gyakorláson a finn pilóta jegyezte a legjobb köridőt. Azon azért felkaphattuk a fejünket, hogy a vb-pontversenyben vezető hatszoros világbajnok Hamilton ezúttal csak ötödik lett, Carlos Sainz (McLaren), Lando Norris (McLaren) és Daniel Ricciardo (Renault) is befurakodott eléje. Az is figyelemre méltó volt, hogy a harmadik szabadedzésen az első tizenkét helyezett egy másodpercen belül zárt egymáshoz képest az első „partimód” nélküli időmérő előtt.

Az Olasz Nagydíjon ugyanis az új szabályok értelmében a csapatoknak a futamon és az időmérőn a motorbeállításnál ugyanazt az üzemmódot kell alkalmazniuk. A speciális időmérős üzemmódból a Mercedes profitált a legtöbbet, megszokhattuk, hogy az „ezüst nyilak” a kvalifikációban rendre bucira verik a többieket. A partimód persze nem tesz jót az erőforrásnak, csökkenti az élettartamát, de a Mercedesnek ez nem ütött vissza a futamokon. A hozzáértők úgy kalkuláltak, hogy Hamiltonék ezután valamivel lassabbak lesznek az időmérőkön, ám vélhetően így is maradnak az élen, a futamokon pedig nem kell majd annyira kímélniük a motort, mint eddig – vagyis összességében még jól is járhatnak a szabályváltozással. Amit éppen azért hoztak meg az illetékesek, hogy csökkentsék a Mercedes hegemóniáját, mert ez bizony nem tesz jót a Formula–1-nek.

Hazai pályán folytatódott az idén nagyon gyenge Ferrari vesszőfutása, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a kvalifikáció második szakaszába sem jutott be, a 17. helyen szállt ki a szombati műsorból. A Q1 végén a német gyors kört sem tudott futni, mert bolyba keveredett, ilyen az, amikor a szegény embert még az ág is húzza. A Q2-ben aztán elköszönt a másik Ferrari is, Charles Leclerc 13. lett, pedig tavaly a pole pozícióból indulva ő győzött az Olasz Nagydíjon. Most tehát a Ferrari egyik pilótájának sem sikerült bejutnia az első tíz közé, ami legutóbb 1984-ben fordult elő Monzában a maranellói alakulattal.

Lewis Hamilton szenzációs produkcióval rukkolt ki az időmérőn Monzában
MTI/EPA/Pool/Luca Bruno

Szombaton leszűrhettük, továbbra is a Mercedes az úr, hiába az új szabály. Hamilton nyerte meg az időmérőt, s pályafutása során 94. alkalommal szerezte meg az első rajtkockát, ki más, mint Bottas előtt. A brit csak 69 ezredmásodperccel előzte meg csapattársát, a harmadik Sainz viszont már nyolc tizedet kapott tőle, vagyis szó nincs arról, hogy a mezőny közelebb került volna a Mercedeshez. S arról még nem is szóltunk, hogy Hamilton 1:18,887 perces körrekorddal száguldott végig a monzai aszfaltcsíkon, ami – kapaszkodjunk meg – 264,362 km/órás átlagsebességet jelent. S ezt nézve a Formula–1 történelmében immár ez a leggyorsabb kör!

A teljes rajtsorrend a vasárnapi futamon a következő:

1. sor:

Lewis Hamilton (brit, Mercedes)

Valtteri Bottas (finn, Mercedes)

2. sor:

Carlos Sainz (spanyol, McLaren)

Sergio Pérez (mexikói, Racing Point)

3. sor:

Max Verstappen (holland, Red Bull)

Lando Norris (brit, McLaren)

4. sor:

Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)

Lance Stroll (kanadai, Racing Point)

5. sor:

Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull)

Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri)

6. sor:

Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri)

Esteban Ocon (francia, Renault)

7. sor:

Charles Leclerc (monacói, Ferrari)

Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo)

8. sor:

Kevin Magnussen (dán, Haas)

Romain Grosjean (francia, Haas)

9. sor:

Sebastian Vettel (német, Ferrari)

Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo)

10. sor:

George Russell (brit, Williams)

Nicholas Latifi (kanadai, Williams)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.