Hamiltont megfricskázták, és egy nagy trollkodás Imolában

Meglepetésre Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte a Formula–1-es Emilia Romagna Nagydíj szombati időmérő edzését, így a vasárnapi futamon ő rajtolhat majd az élről. Csapattársának, a vb-pontversenyben vezető hatszoros világbajnok brit Lewis Hamiltonnak – aki idén már kilenc pole pozíciót szerzett – ezútttal be kellett érnie a második hellyel. 

2020. 10. 31. 15:40
BOTTAS, Valtteri
Imola, 2020. október 31. Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Emilia Romagna Nagydíjának elsõ szabadedzésén az imolai pályán 2020. október 31-én. A futamot november 1-jén rendezik. MTI/EPA/Pool/Rudy Carezzevoli Fotó: Rudy Carezzevoli
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Formabontó az idei világbajnokság 13. állomása, az Emilia Romagna Nagydíj, mert pénteken nem volt a programban a megszokott első és második szabadedzés. Az idei szezonban éppenséggel a késői, júliusi kezdés miatt sűrű a versenyprogram, jövőre viszont a tervek szerint minden eddiginél több, 23 futamot rendeznének, ami igencsak megerőltető menetet vetít előre. Így tesztelik, mi lenne, ha olykor elmaradnának a pénteki szabadedzések, ami egy plusz szabadnapot jelentene az utazások között, másrészt a kevesebb gyakorlás, a kevesebb idő a helyes beállítások kifundálására izgalmasabb futamokat eredményezhetne. (Idén az Eifel Nagydíjon sem tartották meg a pénteki szabadedzéseket, de ezek akkor a ködös időjárás miatt maradtak el. S ha nem is állítjuk, hogy ezért, de a Nürburgringen vasárnap jó versenyt láthattunk, a beugró Nico Hülkenberg a Racing Ponttal a huszadik helyről rajtolva nyolcadik lett, Daniel Ricciardo pedig először végzett dobogón a Renault-val, harmadikként zárt.)

Az Emilia Romagna Nagydíj azért is különleges, mert az imolai pályára tizennégy év után tért vissza a Formula–1, 1981 és 2006 között a San Marinó-i Nagydíjat rendezték meg itt. Az autósport csúcskategóriájában a jelenlegi mezőnyből egyedül Kimi Räikkönen versenyzett itt. Hatalmas poén a fotó, amelyen láthatjuk, hogy a legutóbbi imolai Formula–1-es futam idején Lando Norris 6, George Russell, Charles Leclerc és Max Verstappen egyránt 8 éves volt – Kimi Räikkönen pedig ötödik lett a versenyen egy McLarenben.

Szombaton délben az egyetlen szabadedzésen a vb-pontversenyben vezető Lewis Hamilton (Mercedes) volt a leggyorsabb, megelőzve Max Verstappent (Red Bull) és Valtteri Bottast (Mercedes), ilyen előzményekkel kezdődött az időmérő 14 órakor.

A Q1-ben a 16–20. helyeken Romain Grosjean (Haas), Kevin Magnussen (Haas), Räikkönen (Alfa Romeo), Nicholas Latifi (Williams) és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) búcsúzott. A 41 esztendős Räikkönen bosszankodhatott, mert a köridejével a 14. helyen továbbjutott volna, de egyszer elhagyta a pályát, így ezt az idejét elvették tőle. A Q2-ben a 11–15. helyeken Sergio Pérez (Racing Point), Esteban Ocon (Renault), Sebastian Vettel (Ferrari), Russell (Williams) és Lance Stroll (Racing Point) köszönt el. A Q3-ban az első gyors körök után Hamilton vezetett Bottas és Verstappen előtt, de a végén jött a meglepetés, mert Bottas elkapta Hamiltont; 97 ezredmásodperccel megverte csapattársát, így vasárnap a Mercedes finn pilótája indulhat az első rajtkockából. Bottas idei negyedik, pályafutása tizenötödik pole pozíciót szerezte meg. Hamiltonnak, noha a második próbálkozására ő is javított, ezúttal a második hely jutott az időmérőn. A harmadik helyről Verstappen vághat neki a 63 körös futamnak.

Vasárnap a Mercedes-istálló megvédheti konstruktőri vb-címét, és sorozatban hetedszer nyerheti meg a csapatok pontversenyét. De talán nem is kell feltételes módban fogalmaznunk. A Red Bull akkor tudna keresztbe tenni a Mercedesnek, ha 33 ponttal többet szerezne, ami józan ésszel most elképzelhetetlen.

Valtteri Bottas nagyon belehúzott az időmérő végén az imolai pályán

A teljes rajtsorrend:

1. sor:

Valtteri Bottas (finn, Mercedes)

Lewis Hamilton (brit, Mercedes)

2. sor:

Max Verstappen (holland, Red Bull)

Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri)

3. sor:

Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)

Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull)

4. sor:

Charles Leclerc (monacói, Ferrari)

Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri)

5. sor:

Lando Norris (brit, McLaren)

Carlos Sainz (spanyol, McLaren)

6. sor:

Sergio Pérez (mexikói, Racing Point)

Esteban Ocon (francia, Renault)

7. sor:

George Russell (brit, Williams)

Sebastian Vettel (német, Ferrari)

8. sor:

Lance Stroll (kanadai, Racing Point)

Romain Grosjean (francia, Haas)

9. sor:

Kevin Magnussen (dán, Haas)

Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo)

10. sor:

Nicholas Latifi (kanadai, Williams)

Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.