A spanyolországi hétvége előtt Michelisz Norbert jelezte, hogy ha minden ideálisan alakul, akkor újra a top öt helyezésekért lehet harcban az időmérőn, ami fontos feltétele annak, hogy legyen esélye az idényben először dobogóra állni.
Rögtön az első gyors körével megmutatta erejét a Hyundai gyári versenyzője a MotorLand Aragónon: Michelisz a 2:05,838-as idejével az élre állt. Több kört azonban nem tudott menni a Q1-ben, mert műszaki probléma miatt végig szerelték az autóját a boxban. Ennek ellenére megnyerte az időmérő első szakaszát, mert rajta kívül egyedül a szabadedzéseken első helyezett, audis Gilles Magnus tudott bemenni 2:06 alá, de ő sem volt gyorsabb a címvédőnél. Michelisz ezzel megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi első futamra.
Az időmérőrendszer meghibásodása miatt csak hosszú szünet után folytatódott a kvalifikáció. Michelisz első gyors körét, amivel harmadik lett volna, elvették pályaelhagyás miatt, majd a második próbálkozásával ugyanez történt. Végül a Q2-ben három versenyzőnek, Micheliszen kívül Engstlernek és Boldizsnak sem volt mért köre hasonló okokból.
Itt már csak a legjobb 12 pilóta volt harcban, és mivel hármuknak sem volt időeredménye, az volt a kérdés, hogy ki kerül a fordított rajtrácsos pozíciót jelentő tizedik helyre. Ilyen esetben a Q1 eredménye dönt az érintett versenyzők közti sorrendről, tehát Michelisz lett a tizedik, aki így a vasárnapi három versenyből kettőn a pole pozícióból, egyen a tizedik helyről rajtolhat.
Az időmérőt a francia Jean-Karl Vernay nyerte meg az Alfa Romeóval a belga Magnust és a svéd Thed Björköt megelőzve. A többi magyar versenyző közül Boldizs Bence a 12. lett, a korábban kétszer dobogós Tassi Attila ezúttal szenvedett a Hondával, és 20. lett, Kismarty-Lechner Gábor pedig mögötte végzett.
Frissítés: Este érkezett a hír, hogy Michelisz Q2-ben elvett köröét utólag visszaadták, amivel bejuthatott volna a Q3-ba. De mivel azon nem vett részt, a hatodik helyen rangsoroltak. Ez azt jelenti, hogy a vasárnapi versenyeken sorrendben az 1., az 5. és a 6. helyről indul majd.