Nagy a találgatás, miért kapott egy évet Hamilton

Hétfőn a Mercedes Formula–1-es csapata bejelentette, hogy megszületett a megállapodás, a hétszeres világbajnok, címvédő Lewis Hamilton a 2021-es szezonban is náluk versenyez. A 36 éves brit pilótával hosszú huzavona után egyéves megállapodást írtak alá. Nagy a találgatás, hogy miért ennyit.

2021. 02. 09. 14:04
Steiermark Grand Prix
Formula One F1 - Steiermark Grand Prix - Red Bull Ring, Spielberg, Styria, Austria - July 12, 2020 Mercedes' Lewis Hamilton wears a protective face mask as he celebrates after winning the race, following the resumption of F1 after the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) REUTERS/Leonhard Foeger/Pool - RC2QRH9CTOI5 Fotó: Leonhard Foeger Forrás: REUTERS/Leonhard Foeger/Pool - RC2QRH9CTOI5
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lewis Hamilton tavaly közölte, hogy 2021-ben is maradni kíván a Formula–1-ben, más csapat szóba sem jöhetett, mint a Mercedes, amely leszögezte, hogy ugyancsak folytatni kívánja az együttműködést. Az újabb szerződés szignálása formalitásnak tűnt, mégis megfeneklettek a tárgyalások, avagy a felek megfogalmazása szerint folyamatosan zajlottak. Tekintélyes lapok, köztük az olasz Corriere della Sera és a spanyol Marca álltak elő azzal a magyarázattal, hogy Hamilton négyéves szerződést szeretne, míg az anyacég, de immár csak harmadrészben tulajdonos Daimler 2+1 éves kontraktus mellett tette le a voksát. S a hírek szerint a bérezésben sem volt meg a közös nevező, mert Hamilton évi ötvenmillió dollárt kért, amit a Daimler elnöke, Ola Källenius sokallt. Aztán olyan értesülések is felröppentek, melyek szerint Hamilton a Mercedeshez beérkező televíziós bevételek tíz százalékára is igényt tartana, továbbá vétójogot kér arra nézve, hogy 2022-ben ki legyen a csapat másik pilótája.

Nos, hogy ezekből a hírekből mennyi igaz, azt csak nagyon kevesen tudják. A végül aláírt szerződéssel kapcsolatban Toto Wolff csapatfőnök – aki maga is egyharmad részben tulajdonos a Daimler és az új belépő Ineos mellett – cáfolta a részesedés és a vétójog kérésével kapcsolatos információkat is. Ez persze vagy igaz vagy nem.

Wolff szerint csupán arról van szó, hogy jelenleg hatalmas a bizonytalanság a vírushelyzet miatt, és még az is képlékeny, hogy 2022-ben hogyan változnak meg a szabályok a Formula–1-ben.

– A bizonytalanság kihat a bevételeinkre, így a televíziós közvetítésekből befolyókra és a szponzorainktól érkezőkre is. Ugyanakkor a Daimler, a Mercedes jelentős átalakulásban van, nyitunk az elektromos autók felé, ami nagy költségekkel jár. A jelenlegi gazdasági helyzet nagyon más, mint a néhány évvel ezelőtti. Ezért kötöttünk egyelőre egyéves szerződést, a 2022-vel kapcsolatos egyeztetéseket pedig későbbre halasztottuk – mondta el Toto Wolff. A korábbi 2+1 éves állítólagos szerződésajánlat most nem került szóba.

A Marca szerint Hamiltonnak nem sikerült kicsikarnia fizetésemelést, idén ugyanúgy 47 millió dollárral kell beérnie, mint tavaly.

Lewis Hamilton tavaly kicsit megpihent a Stájer Nagydíj – amit megnyert – eredményhirdetése után
Fotó: REUTERS/Leonhard Foeger

Lewis Hamilton már 36 éves, s ugyan nem a legidősebb a mezőnyben, hiszen a finn Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 41, a Formula–1-be pedig most visszatérő spanyol, Fernando Alonso (Alpine) 39 éves, de a két világbajnok nem topcsapatoknál van alkalmazásban. A Mercedes pedig már megtalálta a jövő emberét a 22 éves brit George Russell személyében, aki jelenleg a Williams pilótája, de tavaly a Szahíri Nagydíjra beugorva az akkor koronavírusos Hamilton helyére remekül helyettesítette honfitársát. Jó eséllyel nyerhetett is volna, de az egyik kiállásánál a bokszban összecserélték a gumijait Valtteri Bottaséval, így vissza kellett mennie, a végén pedig defektet kapott – ilyen közjátékokkal végzett a kilencedik helyen. Sokan vannak, akik már idén is inkább rá lennének kíváncsiak a Formula–1 legjobb autójában. 2021-ben Hamiltonnak és Bottasnak is lejár a szerződése, 2022-ben nagy valószínűséggel Russellt látjuk majd az egyik Mercedesben.

Azt, hogy jövőre Lewis Hamiltont hol láthatjuk, még senki sem tudja.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.