A magyar futballhagyományok alapján az MTK és az Újpest derbije a legnagyobb rangadók közé sorolható. A jelen azonban egyik klubnál sem fényes, a kék-fehérek azután kerültek az utolsó helyre az NB I-ben, hogy az előző fordulóban az Újpest a győzelmével elmozdult onnan.
Az MTK drukkerei békés tüntetéssel fejezték ki elégedetlenségüket a találkozó előtt, a mérkőzés alatt azonban már saját csapatuk biztatásával törődtek. A hazaiak az első félidőben közelebb is álltak a gólhoz: Gheorghe Grozav lövését a gólvonalról mentette Luca Mack. Az MTK ekkor és néhány perccel később is hiába bízott a videóbíróban, egyik hosszas vizsgálódás sem vezetett büntetőhöz.
A második félidő Bojan Miovszki lesgóljával kezdődött – a hazaiak elégedetlenkedése ellenére ezt az ítéletet is megerősítették a videószobából. Valamelyest többet forogtak veszélyben a kapuk, mint az első játékrészben, az MTK kapufáig is eljutott.
Aztán Marko Perković rántotta le Junior Tallót, aki gólhelyzetben léphetett volna ki: a horvát védő piros lapot kapott, a közeli szabadrúgást viszont megúszta a hazai együttes. Az elefántcsontparti csereember viszont néhány perccel később maga is a kiállítás sorsára jutott, fél óra alatt gyűjtött össze két sárga lapot.
A piros lapok után, a hajrában pedig megérkeztek a gólok is: az újpesti cserejátékos, Yohan Croizet találatára Kovácsréti Márk okos szabadrúgással felelt, a felugró sorfal alatt lőtt a kapuba.
Az újpestiek a szabadrúgás megítélése után egy emberként rohanták meg a játékvezetőt, ehhez képest egészen higgadtan viselték a jelzett hosszabbítás után, a 96. percben megítélt tizenegyest. Miovszki a kezezés után ollózás helyett a büntetőpontról lőhetett a kapu közepébe, és ebben a pillanatban véget is ért a rangadó.
Márton Gábor irányításával először nyert az MTK, és a kilencedik helyre ugrott előre, az Újpest viszont ismét kieső pozícióban.
NB I, 15. forduló
MTK–Újpest 2-1 (0-0), Gólszerző: Kovácsréti (87.), Miovszki (96., 11-esből), illetve Croizet (84.)
Borítókép: Ylber Ramadani (kékben) és Katona Mátyás küzdelme (Fotó: Bach Máté)