Alonsóék a Ferrarit és a Mercedest is lekörözhetik

Ha hinni lehet az idény eleji teszten látottaknak és a magabiztos nyilatkozatoknak, a Red Bull riválisainak van félnivalójuk. A címvédő Max Verstappen szerint az előző Formula–1-es szezonban végig domináló alakulat remek autót rakott össze, csapattársa, Sergio Pérez volt a bahreini kollektív gyakorlás leggyorsabbja, Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója pedig úgy látta, a legközelebbi vetélytársaik is csak mögöttük kullognak. Sőt előfordulhat, hogy a Mercedes és a Ferrari pilótáinak a Red Bull hajszolása helyett a visszapillantó tükröt kell majd inkább figyelniük, mivel az idén a Fernando Alonsót is a fedélzetén tudó Aston Martin rengeteget léphetett előre.

2023. 02. 26. 17:22
ALONSO, Fernando
Szahír, 2023. február 24. Fernando Alonso, az Aston Martin spanyol versenyzõje a Bahreini Nagydíjnak otthont adó szahíri pályán tartott tesztelésen 2023. február 24-én. A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság szezonnyitó nagydíját március 5-én rendezik Bahreinben. MTI/AP/Frank Augstein Fotó: Frank Augstein
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A futamokat egyenként nézve tavaly gyakran szoros volt a verseny a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes pilótái között, de összességében lesújtó volt az eredménysor a Bikák riválisainak szempontjából. A huszonkettőből tizenhét nagydíjon a Red Bull valamelyik versenyzője diadalmaskodott (a világbajnok Max Verstappen tizenötször, Sergio Pérez kétszer), a Ferrarinak négy, a Mercedesnek pedig csupán egy futamgyőzelem jutott. Korai lenne kijelenteni, hogy idén is hasonló forgatókönyv várható, de az idény eleji teszten mutatott teljesítménye alapján úgy tűnik, hogy a Red Bull az új idénynek is fő esélyesként vág neki. Az energiaitalosokat látszólag nem vetette vissza a 2021-re vonatkozó költségplafon túllépése miatt rájuk kiszabott büntetés (htmillió dolláros bírság, illetve a szélcsatornás fejlesztési idejük korlátozása).

 

Nem lassult a Red Bull

Múlt csütörtöktől szombat estig Bahreinben körözött a Formula–1 mezőnye. A háromból két tesztnapon a Red Bull valamely versenyzője végzett az élen, emellett egy második hely jutott az osztrákoknak, ráadásul összesítésben is Pérez volt a leggyorsabb. A megbízhatósággal sem akadtak gondjaik, ráadásul a riválisok amiatt is aggódhatnak, hogy a Bikák a szokottnál is magabiztosabbak. Verstappen például jobbnak látja az új versenygépét az előzőnél.

– Van néhány különbség a két autó között, ezért most kicsit másképp kell vezetnünk, amihez szerintem a gumiknak is köze van. Összességében úgy látom, hogy előreléptünk az előző idényhez képest. Tavaly túlsúlyos volt az autónk, ez jelentette a fő problémát. Rossz volt a súlyeloszlás, emiatt az autó alig akart kanyarodni. Az idő előrehaladtával sikerült lefaragni a súlyából, a teljesítmény is javult, és egyre inkább versenyautóként viselkedett. Idén innen indultunk, és az új fejlesztések egyértelműen előrelépést jelentettek. Ugyanakkor ismerjük a korlátainkat is, azon dolgozunk, hogy megszüntessük őket – fogalmazott a teszt befejeztével a holland pilóta, aki az erősorrendről nem akart találgatni, mondván, majd az első versenyhétvégén meglátják, hol végeznek.

PÉREZ, Sergio; VERSTAPPEN, Max
Sergio Pérez (balra) és Max Verstappen bizakodhat a Red Bull teljesítménye miatt Fotó: MTI/AP/Frank Augstein

Helmut Marko nem volt ilyen óvatos. A Red Bull tanácsadója egyenesen odáig ment, hogy kijelentette, maguk mögött hagyták a riválisokat.

– Megbízhatóak voltunk és gyorsak is. Mindenekelőtt Sergio és Max hosszabb etapjai során láthattuk, hogy egyértelműen gyorsabbak vagyunk, mint a többiek. Mondjuk úgy, kicsit gyorsabbak. A csütörtöki volt a Red Bull történetében a legjobb első tesztnap. Minden remekül ment – értékelt Marko, majd hozzátette, az elmúlt hetekben nem történt az autóval semmi, ami aggodalomra adna okot.

 

Mókás hangulatban a ferrarisok

Bár a Red Bull látszólag szárnyakat kapott, a tavalyi vb-második Ferrarinál sem borús a hangulat, sőt! Amikor az erősorrendről kérdezték, Frédéric Vasseur csapatfőnök tréfálkozva annyit mondott, hogy a legjobb tízben biztosan benne vannak. A viccet félretéve, Carlos Sainz és Charles Leclerc legjobb eredménye Bahreinben egy harmadik és negyedik hely volt. De Vasseur elmondása szerint most nem az eredmények voltak a legfontosabbak, hiszen a köridők a tesztelés során félrevezetők lehetnek.

– Sok elemet kipróbáltunk az autón, a programunk több pontját is teljesítettük. A köridőkkel és a többiek teljesítményével most nem foglalkoztunk, csak magunkra koncentráltunk. A fő cél az volt, hogy a lehető legtöbb kilométert teljesítsünk. Ez sikerült, bár – ahogy mások is – több tesztelési időt szeretnénk – ismerte el a francia szakember. – A csapatban tökéletes a hangulat, és jó formában vágunk neki a hosszú idénynek.

 

 

Nincs többé delfinezés

A Mercedes tavaly, a szezon előtti teszten nem muzsikált jól, és bár az ellenfelek arra gyanakodtak, hogy csak altatnak a németek, a futamokon bebizonyosodott, hogy az ezüstnyilak valóban hátrányban voltak a Red Bullhoz és a Ferrarihoz képest. George Russell és Lewis Hamilton ezúttal sem ért el kiugró teljesítményt, igaz, utóbbi a harmadik tesztnapot a második helyen zárta, egyes szakértők viszont csak a negyedik helyre várják a csapatot. A 2022-ben rengeteg fejtörést okozó delfinezéstől sikerült megszabadulniuk a Mercedes mérnökeinek, azonban a megfelelő beállítások megtalálásával meggyűlt a bajuk Szahírban.

– Az egyensúllyal kapcsolatos gondjaink, amelyek tavaly jelen voltak, idén is felmerültek, így ezen még dolgoznunk kell – árulta el Hamilton. – Az első tesztnap nem volt rossz, de a második rendkívül nehéz volt, rengeteget küszködtünk. A pattogás eltüntetése viszont hatalmas előrelépés.

Az Aston Martin is véget vetett a delfinezésnek, de még ennél nagyobb bravúrt is elérhetett a brit istálló. Egyesek szerint az idén már Fernando Alonsót is alkalmazó zöldek léphettek a legnagyobbat előre a téli szünet alatt, a hetedik helyről legalább a középmezőny elejére vagy még annál is tovább. A kalkulációk alapján az Aston a Ferrarira és a Mercedesre is veszélyes lehet, csak a Red Bull volt egyértelműen gyorsabb nála Bahreinben.  

Azt egyelőre nem tudni, hogy Alonso mellett ki ül majd a másik versenyautóban a szezonnyitón. Bár olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy a tavaly visszavonult Sebastian Vettel pótolhatja a kerékpározás közben állítólag mindkét csuklóját eltört Lance Strollt, a német biztosan nem tér vissza. Ha Stroll nem épül fel, a tartalék pilóta Felipe Drugovich ugorhat be a helyére.

A 2023-as Formula–1-es idény pénteken, a bahreini versenyhétvége első szabadedzésével kezdődik meg.

Borítókép: Fernando Alonso a szezon eleji teszten (Borítókép: MTI/AP/Frank Augstein)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.