A csapatutasítás sokáig kényes téma volt a Formula–1-ben, a Ferrari 2000-es évek eleji botrányai miatt 2003-as idény kezdetétől a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) meg is tiltotta a csapatoknak, hogy beleszóljanak a pilótáik közötti sorrendbe a futamokon. Persze az istállók ezután is próbálták kijátszani a szabályokat, és olykor kódolva adták a versenyzőik tudtára, ha helycserét vártak tőlük, esetleg rádióüzeneteikben jelzésértékűen közölték a pilótákkal, hogy a csapattársuk gyorsabban halad mögöttük.
Egy 2010-es Fernando Alonso és Felipe Massa közötti incidens után az FIA is belátta, hogy így nincs értelme a tiltásnak, és eltörölte ezt a szabályt. A csapatok azóta szabadon utasítgathatják a versenyzőiket az elengedésekről, és ezt gyakran meg is teszik. A korábbi botrányok okozója, a Ferrari viszont már változtatott a látásmódján, és Fréderic Vasseur csapatfőnök elárulta, az új idényben nem lesz csapatsorrend a két versenyző között.