Hatalmas orosz zászló lett idén az egyik Formula–1-es autó

Csütörtökön délelőtt internetes prezentációval mutatta be idei autójának festését a Formula–1-es Haas-istálló. Az amerikaiak VF–21-es kódjelű modellje egy hatalmas orosz zászlóra emlékeztet a fehér-kék-piros sávos festésével – aminek persze megvan az oka.

2021. 03. 04. 11:03
null
Forrás: Twitter/Haas F1 Team
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Haas-csapat a 2021-es szezonra lecserélte a tavalyi két versenyzőjét, a francia Romain Grosjean és a dán Kevin Magnussen helyére két újonc érkezett: a tavalyi Formula–2-es bajnokság győztese, a 21 éves, német Mick Schumacher, valamint a sorozatban ötödik helyen záró, 22 esztendős, orosz Nyikita Mazepin, utóbbi kedden ünnepelte a születésnapját. A csapat tartalékpilótája maradt a 24 éves, brazil Pietro Fittipaldi, aki Grosjean bahreini horrorbalesetét követően a Szahíri és az Abu-dzabi Nagydíjon helyettesítette a francia versenyzőt.

A hétszeres világbajnok fiának Formula–1-es debütálása mindenképpen a Haasra irányítja a figyelmet, a marketing szempontjából előnyös húzás volt a leigazolása. Az orosz versenyző édesapja, Dmitrij Mazepin pedig milliárdos, az Uralkali vegyipari vállalat többségi tulajdonosa, az ő szerepvállalása is pénzcsapokat nyitott meg. S ezt ellentételezve öltözött az orosz zászló színeibe a Haas idei, VF–21-es kódjelű versenyautója. A Haasnak egyelőre csak a festését ismerhettük meg, a versenygépről majd március 12-én, a csapatok kollektív téli tesztje előtt Bahreinben hull le a lepel.

Az autó festése, bár nem ez volt a szándék, egyben nagy „trollkodás” is, hiszen az orosz sportolók doppingügyei miatt a Formula–1-ből is száműzték az orosz zászlót és a himnuszt is; így idén az Orosz Nagydíjon is elmarad a szokásos, rajt előtti ceremónia a viadalnak otthont adó ország himnuszával. Azért a Haas biztosra ment, a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) megkapta az engedélyt a fehér-kék-piros festésre.

Amikor a Force India csapat 2018-ban csődbe került, mert az akkori tulajdonosa, az indiai Vijay Mallya hatalmas adósságokat halmozott fel, Dmitrij Mazepin is beszállt a versenybe, hogy megvegye, de végül egy kanadai milliárdos, Lawrence Stroll lett a befutó, noha Mazepin a bíróságra is elment perelni. Így Strollhoz került az istálló, amely Racing Pointra változtatta a nevét, s most is az övé, de idén már Aston Martin néven szerepel az autósport elitkategóriájában. Dmitrij Mazepin most azonban főtámogatóként, a fiát protezsálva tette be a lábát a Formula–1-be, a Haas idén hivatalosan Uralkali Haas F1 Team néven szerepel, és a vegyipari vállalat neve is ott díszeleg a csapat autóján.

A Haas tavaly a konstruktőrök versenyében kilencedik lett, csak a Williamset előzte meg, s mindössze három pontot szerzett: Grosjeannak volt egy kilencedik, Magnussennek pedig egy tizedik helye. Mondani sem kell, idén ennél többre vágynak a csapatnál.

A Formula–1-es csapatok közül már csak a Williams és a Ferrari bemutatója maradt hátra, a grove-i alakulat pénteken rukkol ki, a maranellóiak pedig jövő szerdán zárják a sort.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.