Hamilton a tűzzel játszott, de övé az első rajtkocka Szocsiban

Váratlan izgalmakat hozott a Formula–1-es Orosz Nagydíj időmérője a vb-n vezető Lewis Hamiltonnak, a hatszoros világbajnok kis híján kiesett a Q2-ben. De aztán a folytatás úgy alakult, hogy vasárnap ő indulhat az élről Szocsiban.

2020. 09. 26. 15:18
HAMILTON, Lewis
Mogyoród, 2019. augusztus 4. Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzõje a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2019. augusztus 4-én. MTI/Czeglédi Zsolt Fotó: Czeglédi Zsolt
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szocsi a Mercedes pályája, amit mi sem bizonyít jobban, mint az a tény, hogy az eddigi hat Orosz Nagydíj mindegyikét az „ezüst nyilak” nyerték meg. 2016-ban még Nico Rosberget intették le elsőként, aki abban az évben világbajnok lett, és el is köszönt a Fomula–1-től, 2017-ben Valtteri Bottas győzött, a további négy alkalommal (2014, 2015, 2018, 2019) pedig Most a pénteki szabadedzéseken Bottas jegyezte a legjobb köridőket, szombaton viszont a harmadik gyakorláson már Hamilton volt a leggyorsabb, megelőzve Bottast és Carlos Sainzot (McLaren). S a hatszoros világbajnok brit pilóta alaposan elverte a mezőnyt, csapattársánál is közel nyolc tized másodperccel jobb volt. Hamilton számára amúgy Szocsiban komoly motiváció, hogy ha megnyeri az Orosz Nagydíjat, akkor a 91. futamgyőzelmét könyvelheti el, amivel utoléri az ide vonatkozó örökrangsort vezető Michael Schumachert.

Délután az időmérő első etapjában Grosjean (Haas), Giovinazzi (Alfa Romeo), Magnussen (Haas), Latifi (Williams) és Räikkönen (Alfa Romeo) búcsúzott, a két Ferrari pedig éppen csak továbbjutott, Leclerc a 14., Vettel a 15. helyen zárta a Q1-et. A maranellóiak idei vesszőfutását látva azonban ezen már nem is lepődtünk meg nagyon… A Mercedes folytatta az erődemonstrációt, Bottas szállította a legjobb időt, majd Hamilton következett, a harmadik helyre pedig a helyi szurkolók nagy örömére az orosz Kvjat (Alpha Tauri) került. Szocsiban 30 ezer szurkolót beengednek, ekkora közönség előtt idén még nem rendeztek Formula–1-es nagydíjat. Korábban Mugellóban háromezren lehettek a lelátókon, ez volt a csúcs.

A Q2-ben Hamilton az első gyors körén mind a négy kerékkel elhagyta a pályát, így törölték a köridejét – ezt a hibát már a Q1-ben is elkövette –, s most a tűzzel játszott. Vettel ugyanis a falban kötött ki, csúnyán összetörte az autóját, az időmérőt pedig félbeszakították, a vb-címvédő most önhibáján kívül nem tudott mért kört teljesíteni, és már nem sok ideje maradt a javításra. Izgulnia kellett, hogy ne tartsák fel, és amiatt is, hogy ne történjen senkivel semmi, mert egy sárga zászlós figyelmeztetés is a kiesését jelentheti. Nos, Hamilton a kivezető köre után a forgalomban éppen csak meg tudta kezdeni a gyors körét, egy-két másodpercen múlt, hogy nem csúszott ki az időből! De ráléphetett a gázra, és végül a negyedik helyen továbbment a Q3-ba Ricciardo (Renault), Bottas és Sainz mögött. A 11-15. helyeken Leclerc, Kvjat, Stroll, Russell és Vettel esett ki.

A Q3-ban aztán Hamilton már észnél volt, elsőre olyan kört repesztett, amivel csak négy ezreddel maradt el Bottas korábbi pályacsúcstól, s megint majdnem nyolc tizedet vert a finnre; ebbe a csatába Ricciardo már nem szólhatott bele. Hamilton a végén a pályacsúcsot is megjavította, 1:31,304 perces idővel szerezte meg a pole pozíciót. Verstappen (Red Bull) is belehúzott, övé lett a második rajtkocka, Bottasnak be kell érnie a harmadikkal, a 4-10. helyeken pedig Pérez (Racing Point), Ricciardo, Sainz, Ocon (Renault), Norris (McLaren), Gasly (Alpha Tauri) és Albon (Red Bull) állhat fel a rajtrácsra vasárnap az Orosz Nagydíjon.

A 35 éves Hamiltonnak ez az idei hetedik és pályafutása 96. (!) pole pozíciója, és nekirugaszkodhat, hogy bellítsa Schumacher rekordját. Az 53 körös Orosz Nagydíj vasárnap 13.10 órakor kezdődik.

A teljes rajtsorrend:

1. sor:

Lewis Hamilton (brit, Mercedes)

(holland, Red Bull)

2. sor:

Valtteri Bottas (finn, Mercedes)

Sergio Pérez (mexikói, Racing Point)

3. sor:

Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)

Carlos Sainz (spanyol, McLaren)

4. sor:

Esteban Ocon (francia, Renault)

Lando Norris (brit, McLaren)

5. sor:

Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri)

Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull)

6. sor:

Charles Leclerc (monacói, Ferrari)

Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri)

7. sor:

Lance Stroll (kanadai, Racing Point)

George Russell (brit, Williams)

8. sor:

Sebastian Vettel (német, Ferrari)

Romain Grosjean (francia, Haas)

9. sor:

Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo)

Kevin Magnussen (dán, Haas)

10. sor:

Nicholas Latifi (kanadai, Williams)

Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.