Shakira dollármilliókért adta el a zenéje jogait

Shakira több millió dollárért eladta zenéje jogait a Hipgnosis Songs Fund nevű brit vállalatnak.

Forrás: MTI2021. 01. 14. 9:14
Shakira
Lisszabon, 2018. június 29. Shakira kolumbiai popénekesnõ elõadása Lisszabonban 2018. június 28-án. (MTI/EPA/Miguel A. Lopes) Fotó: MTI/EPA/Miguel A. Lopes
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Shakira több millió dollárért eladta zenéje jogait a Hipgnosis Songs Fund nevű brit vállalatnak. Minden idők legtöbb lemezt eladott latin-amerikai előadónője 80 millió korongot forgalmazott világszerte. 145 dala között olyan slágerek szerepelnek, mint a Hips Don't Lie, a Whenever, Wherever és a She Wolf.

A Hipgnosis Songs Fund az elmúlt években megszerezte Bob Dylan, Nile Rodgers, Blondie, Barry Manilow és Neil Young zenéjének jogait is. A cég nem árulta el az alku részleteit, de általában 15 évnyi jogdíjnak megfelelő összeget fizet ki előre egy-egy előadónak.

Adókedvezménnyel sokan „25 évnyi összegnek megfelelő pénzt kapnak egycsapásra” – mondta Merck Mercuriadis, a cég alapítója tavaly egy korábbi üzlettel kapcsolatban a BBC-nek.

A művészek ezzel azonnal anyagi biztonságot teremtenek, a Hipgnosis pedig örökké birtokolni fogja a jogokat, új bevételi forrásokat kialakítva a zene számára például filmes és televíziós licencekkel, új termékek piacra dobásával.

Shakira kolumbiai popénekesnő előadása Lisszabonban 2018. június 28-án.
Fotó: MTI/EPA/Miguel A. Lopes

A három Grammy-díjat és 12 Latin Grammy-díjat nyert Shakira 1991-ben, 13 évesen adta ki első lemezét. Első angol nyelvű lemezét, a Laundry Service című albumot 13 millióan vásárolták meg 2001-ben.

Shakira volt a 2020-as Super Bowl félidejének fő előadója Jennifer Lopez mellett. A show tovább növelte a zenéje iránti érdeklődést és az értékét a befektetők számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.