Természetesen, mivel véleményközlő műfajról van szó, olykor a szerző szubjektumával is felvértezve. Az első rész, amelyet fakszimilében közlünk a soron következő második rész fölött, Mészáros Tamás újságíróról szólt, és még a Népszavában jelent meg (2002. május 16.) Médiaarcok sorozatcím alatt. A rovat elnevezését a napilap a szerző tudta nélkül, egyoldalúan módosította. Kerényi Imre sorozatát eredetileg – tekintettel a magyar sajtó abszolút baloldali túlsúlyára – egy köztudottan baloldali napilapban szerette volna közzétenni, az első rész megjelenése után azonban, a Népszava olvasóinak és újságíróinak elemi erejű felháborodása miatt, távozni kényszerült az ellenzéki pártiból időközben kormánypártivá
változott újságtól. Kerényi Imre ennek során méltatlan támadásokban is részesült: Mészáros Tamás színpadias gesztusokat sem mellőzve azonnali hatállyal felfüggesztette Rosta elnevezésű rovatát a Népszavában, a neves színidirektort kritizáló levélírók pedig – tematikus összeállítás keretében – nem annyira írásának tartalmával vitatkoztak, mint inkább személyét támadva, őt magát minősítették („őszintétlen nyavalygónak”, „Fidesz-szagúnak”, „gyűlöletkeltőnek” stb.). Az a főszerkesztő pedig, aki a sorozat közlését (előzőleg) vállalta, Kerényi Imre stílusát lapjában (utólag már) gyatrának, elfogultnak és személyeskedőnek nevezte (Egy „kísérlet” vége, 2002. május 23.). Mindezzel olyan hangulatot teremtve, mintha a „demokratikus közbeszéd”, a „bal–jobb párbeszéd” sajnálatos elmaradása kizárólag Kerényi Imrén és általában a jobboldali sajtón és közszereplőkön múlna Magyarországon. Ilyen előzmények után bocsátjuk most útjára Kerényi Imre kis írásait az egyetlen ellenzéki, de az ország második legnagyobb példányszámú politikai napilapjában. (A szerk.)
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?