Az elmúlt időszakban családommal együtt mindannyiszor (két alkalommal Európa másik sarkából háromezer kilométert utazva éjjel) a Fideszre adtuk szavazatunkat, ezért nem csupán jogom, de kötelességem is megírni segítő figyelmeztetésként az alábbiakat. Pontosítok: arra a nemzeti morális és intellektuális értékrendre szavaztunk, amelyet a Fidesz vezetősége meghirdetett, és amelyről a második kétharmados győzelem birtokában mintha megfeledkezett volna. Hogy a közelmúlt történéseinél maradjunk: nem mondható etikusnak az a magatartás, amelyet a kormány a három nemzeti médium irányában (a Magyar Nemzet, a Hír TV és a Lánchíd Rádió), valamint a 2002-ben elvesztett országgyűlési választások után a Fidesz által beindított polgári körös mozgalom lenullázásával tanúsított. Ezek a támadások súlyos veszteségeket eredményeztek a polgári értékrendet valló szavazók soraiban.
Paradoxon, de a kormányfő korábbi kollégiumi társával történt összeveszése miatt éppen azon médiumok ellen hirdetett bojkottot, amelyek a Fidesz történetének legnehezebb időszakában mindvégig, töretlenül kiálltak mellette. Az indulati alapon a bojkottról hozott döntés enyhén szólva is szűk látókörű, tekintettel arra, hogy éppen a kormány tagjainak okoz károkat, mivel őket zárja ki a kommunikációs lehetőségekből, és nyit széles körű nyilvánosságot az ellenzék számára, amit az kellőképpen ki is használ. A Magyar Nemzet, a Hír TV és a Lánchíd Rádió korrekt, naprakész, szakmailag megalapozott ismereteket közöl fontos közéleti és társadalmi problémákról. Olyan problémákról, amelyekről a kormány nem kíván tudomást venni, és amelyek – változatlan kormányzati attitűd mellett – még a bukást is borítékolják. A híradások és az elemzések a nevezett médiumokban kizárólag annyiban változtak, amennyire az alapjukat képező kormányzati magatartás változott.
Indulati alapon dönteni méltatlan egy ország első számú vezetőjéhez, és veszélyeket jelez egyéb döntései vonatkozásában is. Ezt mutatja a 4-es autópálya előrehaladott építkezéseinek leállítása, ami elsősorban a beszállító kisvállalkozókat, vagyis a kormányközeli marketingszakemberek által kreált újabb „politikai terméket”, a „keményen dolgozó kisembert” károsította. A sajtószabadság mellett a legújabb „reklámhordozó” is kapott egy nagy pofont. A harag rossz tanácsadó, ilyenkor az ember gyakran célt téveszt, mint történt jelen esetben is.














