Idén május 1-jén a Momentum Mozgalom révén korábban soha sem látott dinamikával robbant be a posztmodern politikai marketing Magyarországra. A hagyományos, nem posztmodern politikai marketing a XX. század során az amerikai értékesítési szakemberek által a nem politikai termékek és szolgáltatások termelői és forgalmazói számára kidolgozott, Philip Kotler által számos tankönyvben népszerűsített és meglehetősen merev rendszerbe foglalt marketingmódszerekre és -technikákra épült. Ennek a hagyományos marketingnek egyik alapvető sajátossága az volt, hogy a termékek és szolgáltatások értékesítői, illetve fogyasztói élesen elkülönültek egymástól, és e két csoport közt egy harmadik, a másik kettőtől szintén különálló csoport, a reklámhordozók működtetői teremtették meg az információáramlás egyirányú kapcsolatát. Ez a rendszer – a gazdaságban és a politikában egyaránt – gyakran izzadságszagúan igyekezett meggyőzni a fogyasztókat (akarom mondani, a szavazókat) arról, hogy egy adott terméket (illetve pártot) válasszanak.
A XX. század végére, a XXI. század elejére a középosztály kiszélesedésével, az oktatás egyre jelentősebb elterjedésével, valamint nem utolsósorban az új, internetalapú technológiák széles körű használatával aztán a hagyományos, nem posztmodern marketing szép lassan átadta a helyét az úgynevezett posztmodern marketingnek, amelynek egyik alapvető sajátossága, hogy a korábbi hármas felosztás kezdett eltűnni, és a termelők egyre inkább bevonták termékeik (szolgáltatásaik) értékesítésébe és reklámozásába a vásárlókat is. A fogyasztó ezáltal egyre aktívabb lett, sőt a „sharing economy”, a megosztásos gazdaság megjelenésével együtt a fogyasztó és termelő elkülönülése is kezdett feloldódni, amit jól mutat a „telekocsi”, a lakásmegosztó Airbnb, a taxit helyettesítő Uber vagy a számtalan fájlmegosztó rendszer sikere. A legkorszerűbb „zöld gazdaság” esetében pedig kialakult az úgynevezett „prosumer” gazdaság fogalma is, amely a termelő (producer) és a fogyasztó (consumer) tényleges összeolvadását jelenti. Erre jó példa a ház tetején levő elektromos cellák hasznosítása, amelyek révén fogyasztóként, illetve termelőként egyaránt csatlakozhatunk az elektromos hálózatra.