Pár napja az ellenzék vezéralakja nyilatkozott, és elmondta, hogy ő sokgyerekes, mélyen katolikus hívő, kritizálta a jelenlegi hazai állapotokat és a Szolzsenyicin által leírt Gulag-szigetekhez, a borzalmas kommunista diktatúrához hasonlította hazánkat. Éltette az európai demokráciát, jogállamot, ahol megbüntetik azokat a lelkipásztorokat, akik ki merik mondani, hogy az Isten az embert nőnek és férfinak teremtette. Utána, gondolom, hazament és elégedetten megnézte a híradót, szabadon teázgatva este a családjával. Ilyen szabadság, mint nálunk, semmilyen nyugat-európai országban nincs, hogy bemenve bármelyik tévébe hazugságokkal traktálhatják akár a három közjogi méltóságot is egyszerre.
A tisztelt dalai láma buddhista vezető és tanító bölcs válaszaiból idéznék. Melyik a legjobb vallás? „Az a legjobb vallás, amelyik által a legközelebb kerülünk Istenhez. Az a legjobb vallás, amelyik által jobb emberek leszünk.” „Ami valóban fontos, az az, hogy valaki miként viselkedik társai, családja előtt, miként viselkedik a munkában, közösségben és a világ előtt.” „Vigyázz gondolataidra, mert szavakká fognak válni! Vigyázz szavaidra, mert tettekké fognak válni! Vigyázz tetteidre, mert szokásokká fognak válni! Vigyázz szokásaidra, mert jellemeddé fognak válni! Vigyázz jellemedre, mert az a sorsodat fogja alakítani, és a sorsod lesz az életed!” – szól a tanítás.
És végül:
Nincs olyan vallás, amely az igazság felett állna.
Nagyszerű, egyetemes érvényű gondolatok, jobb lenne az élet már itt a földön, ha ezeket elfogadnánk. Sajnos a sátán, aki az egyházat sem kíméli, benne a híveket sem, sokszor nem engedi, hogy ezek a gondolatok, amelyeket más vallás is hirdet, eluralkodjanak a földön. A vallásokat tisztelni kell, mert többnyire segítenek közelebb jutni Istenhez, az igazságot keresve. Fontos vívmány a vallásszabadság.
A kereszténység nemcsak abban különbözik az összes többi vallástól, hogy benne nem az ember keresi az Istent, hanem Isten keres minket, jön el közénk a megtestesüléssel, így a keresztények nem az „ismeretlen” Istenben hisznek, amelyet keresniük kell, hanem a valóságos Istenben, aki értünk adta életét a nagypénteki keresztáldozattal. Ebből következik, hogy a kereszténység elsősorban nem tanítást, tanokat hirdet, hanem a történelem során élt konkrét személyt, a názáreti Jézust, aki megszületett Máriától, itt élt köztünk, keresztre feszítették és harmadnapra feltámadt. Tehát karácsonykor nem a bejgli a legfontosabb, hanem személy szerint Jézus Krisztus, akiből következik a megokolhatatlan, kezdet nélküli szeretet (benne az ellenségszeretettel), amit aztán hirdethetünk mint tanítást, de előbb a személyt, magát Jézust kell hirdetnünk, akitől jött és jön a tanítás, mivel bennünk él, akár felismertük ezt, akár nem.