A Mercedes-gyár építéséhez 440 hektár területet kellett biztosítani, mely Kecskemét közigazgatási határáig ért volna, de építési engedélyt nem lehetett volna kiadni a két települést elválasztó 200 méteres védősávban – mondta Zombor Gábor.
Városföld önkormányzatával olyan tudtunk megállapodást kötni, amely alapján módosítottuk a közigazgatási határokat, így Városföld a védőövezethez szükséges földterületet térítésmentesen átadta Kecskemétnek – tette hozzá a polgármester.
Megállapodás
Zombor Gábor hangsúlyozta: megállapodtak, hogy a fejlesztési elképzelések között prioritásként kezelik a Városföld–Kecskemét közötti kerékpárutat, mely egy sikeres pályázat eredményeként megvalósul. A védőövezetben továbbra is mezőgazdasági termelés folyik, de építési engedély nem adható ki.
Csütörtökön Vér Iván, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatója és Zombor Gábor polgármester aláírta a Kecskemét város térségi kerékpárút-hálózat fejlesztése című projekt támogatási szerződését. A fejlesztés mintegy 480 millió forintos uniós és hazai támogatásból valósul meg, melyből 9300 méter kerékpárút épül Kecskemét és Városföld között.
A kecskeméti gyárban a próbaüzemet február közepén kezdték meg, a tervek szerint március végén indulhat az üzemszerű termelés. Bővebben>>>
A vállalat már a tavalyi év utolsó hónapjában felvette kétezredik dolgozóját, „végsebességen” 2500 alkalmazottja lesz. Bővebben>>>