Határozott nem a 4-es metróra

1999. 10. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövő év elejére készül el a városi tömegközlekedés finanszírozásáról szóló törvény tervezete – jelentette be Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter, aki tegnap a főváros hat budai kerületének polgármesterével találkozott.A budai önkormányzatok és a közlekedési tárca megbeszélésén elhangzott: a 4-es metróval kapcsolatos kormányálláspont – az október 26-i ülés előtt egy héttel – továbbra is változatlan. Mint ismeretes, Orbán Viktor miniszterelnök a kormány jövő heti tanácskozására meghívta Demszky Gábor főpolgármestert, aki többek között éppen a metróügyben és az általa indított perben vár megegyezésre. Katona Kálmán elmondta: a Fővárosi Önkormányzat elképzelte áron, a kijelölt nyomvonalon és a jelenlegi forgalmi adatok mellett biztosan nem épül semmiféle metró. A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (KHVM) szerint Budapesten az öncélú presztízsberuházás helyett a katasztrófával fenyegető felszíni tömegközlekedés helyzetét kell rendezni. A főváros vezetése eladósította a BKV-t, ezért egyre ritkábbak és zsúfoltabbak a járatok. Az is elképzelhető, hogy a drágább, de a leginkább környezetbarát villamosközlekedés felszámolására is kísérletet tesznek. A minisztérium a jövő év elejére dolgozza ki a városi tömegközlekedés finanszírozásáról szóló törvényjavaslatot, amelytől nemcsak a BKV, hanem a vidéki nagyvárosok közlekedési hálózatának működtetésére is megoldást várnak. A metróépítést mint a tömegközlekedés fejlesztésének modern eszközét, a szaktárca nem utasítja el. Az elvetett 4-es metró helyett viszont többek között az 1-es villamos Budára vezetését, az újraindítandó 44-es villamos vonalának Rákospalotáig való meghosszabbítását javasolják. Budapest I., II., III., XI., XII. és XXII. kerületének – a polgári pártok által támogatott – polgármesterei egyetértettek abban is, hogy a törvények szerint a tömegközlekedés működőképességének biztosítása elsősorban a Városháza feladata. A Fővárosi Önkormányzat márpedig rendelkezik akkora vagyonnal, hogy a BKV-t a polgárok megelégedésére üzemeltesse – tette hozzá Mitnyan György, a Hegyvidék első embere.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.